In vak parkeren

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Jefke3564555558

In vak parkeren

Bericht door Jefke3564555558 »

Dag allemaal,

De nieuwe manoeuvres - vooruit en achteruit in een vak parkeren - zijn niet mijn beste vrienden.
Aangezien deze niet altijd volledig lukken en ik vaak een beetje scheef sta (niet heel veel),
vroeg ik me af of je echt kaarsrecht met je wagen in het vak moet staan.
Enkele extra tips zijn ook altijd welkom!!
Alvast bedankt!
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: In vak parkeren

Bericht door de rijprof »

Een beetje scheef is helemaal niet erg.
Zorg er voor dat je de bestuurdersdeur kan openen want je zal even moeten uitstappen waarbij je de auto veilig moet achterlaten.
Tips: heel veel links en rechts kijken waarbij je de ruimte tussen de auto's mooi gelijk verdeelt.

Kijk ook eens op: www.derijprof.be/manoeuvres.htm

Je mag parkeren in een vak, in 3 bewegingen doen en als het nodig is terug vooruit (of achteruit) rijden om je auto opnieuw te positioneren, zonder dat men daar punten voor aftrekt. Je hoeft niet in 1 keer in dat smalle vak :wink: .
Maak het jezelf gemakkelijk en rij eens terug vooruit (of achteruit) als het niet goed lukt of als de auto te scheef of te dicht naast een andere auto komt.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Gast

Re: In vak parkeren

Bericht door Gast »

Dus om in een vak te parkeren mag je dit in 3 bewegingen doen? Bij mijn eerste poging om rechts te parkeren vond de examinator dat ik teveel pogingen deed om juist te parkeren. Hij had wel gelijk toen. Ik was te zenuwachtig en twijfelde teveel waardoor ik helemaal scheef stond geparkeerd. Ik wil nu zeker weten hoeveel maximale pogingen je nu krijgt.
Gast

Re: In vak parkeren

Bericht door Gast »

Nog een bijkomende vraag: maakt waarschijnlijk geen verschil uit, maar het vakparkeren zou dat een op een openbare parking zijn of een parking van een warenhuis?
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: In vak parkeren

Bericht door de rijprof »

Je krijgt een 2de kans als het niet goed lukt (1x herpositioneren) zonder dat de examinator er punten voor aftrekt.
Vakparkeren kan zowel op een openbare plaats zijn als op een openbaar terrein (supermarkt).
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie