Priveweg leren Rijbewijs A

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Jozef667
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2017, 09:42

Priveweg leren Rijbewijs A

Bericht door Jozef667 »

Ik heb nu 10 uur les gevolgt via de rijschool.
1ste keer maneuvre examen gebuist, geen drama.
Het enige dat fout ging was 12 seconden/10 meter.
Mijn instructeur heeft me gezegt dat ik alles heb geleerd qua maneuvres dat er kan geleerd worden,
dus nu op prive terein verder oefenen op die ene oefening. ( Met zijn zegen. )

Waar zijn er rond Antwerpen zo een tereinen ?

Met vriendelijke groeten Jef.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Priveweg leren Rijbewijs A

Bericht door de rijprof »

1ste keer manoeuvre examen gebuisd, geen drama.
Het enige dat fout ging was 12 seconden/10 meter.
Wat bedoel je met 12 seconden over 10 meter? Was het te traag of te snel? Je ben toch niet enkel daarvoor gebuisd, denk ik. Ben je ergens te dicht naar een andere auto of obstakel gereden? Wat waren de andere fouten? Wat stond er nog op jouw resultaatblad?
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Priveweg leren Rijbewijs A

Bericht door Stefan Peeters »

de rijprof schreef: 08 aug 2017, 23:05 Wat bedoel je met 12 seconden over 10 meter? Was het te traag of te snel? Je ben toch niet enkel daarvoor gebuisd, denk ik. Ben je ergens te dicht naar een andere auto of obstakel gereden? Wat waren de andere fouten? Wat stond er nog op jouw resultaatblad?
Dit gaat over het examen op terrein voor rijbewijs A. Je moet dan over een afstand van 10 meter minstens 12 seconden doen.
Te traag kan niet, te snel wel... dan is dat niet geslaagd.

En niet geslaagd betekent niet op de openbare weg...
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Nataliya
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:08

Re: Priveweg leren Rijbewijs A

Bericht door Nataliya »

Hey, eigenlijk als jij je eigen motor heb dan zou jij bij wijze van spreken zelfs bij jou op de oprit of in een doodlopend staatje kunnen oefenen - zorg dat jij 2-3 km/u rijd en tel 12 sec 😁. Knieën tegen de tank, armen ontspannen en lichtjes gebogen, ver kijken, afremmen tot de nodige snelheid, zorgen altijd dat jij voldoende vertaagd heb vóór dat jij over de streep rijdt! Meeste tijd haalt ge in de eerste 5 meter. Als jij daar traag genoeg heb gereden dan heb jij op het laatst 14-15sec gehaald! en met de koppeling spelen. Ik kwam niet meer aan mijn voetrem binnen die 10m. Alhoewel iedereen heeft zo zijn eigen methode - sommige zitten er ook te remmen en aan de gashendel te draaien, ik vond persoonlijk dat het voor mij de beste manier was qua balans houding. En pas op - nu vind ik dat wel iets handigs in het verkeer!!! Gij moet niet telkens stoppen en jouw voet op de grond zetten, soms lukt dat aardig om de vertraging aan de rotonde daarmee bvb te overbruggen - stilletjes doorbollen met beiden voeten op de voetsteunen en als de weg vrij is gas bijdraaien en gij zijt weg!
Nataliya
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:08

Re: Priveweg leren Rijbewijs A

Bericht door Nataliya »

En P.S.: 12 seconden niet gehaald - altijd een buis 😏
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: Priveweg leren Rijbewijs A

Bericht door Jozef »

Vohouden, meid! Dan zal het heel binnenkort wel lukken. :wink:
Plaats reactie