3 of 9 maanden wachttijd

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
RutgerL
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2017, 18:04

3 of 9 maanden wachttijd

Bericht door RutgerL »

Vraagje:

Vanaf 1 oktober 2017 is er de nieuwe regeling dat je verplicht 9 maanden moet wachten na je theorie te hebben behaald, vooraleer je je praktijkexamen kan afleggen.

Ik slaagde gisteren voor mijn theorie en zal dus binnen enkele dagen mijn voorlopig rijbewijs B hebben. Als ik onmiddellijk een praktisch rij-examen aanvraag, kan ik dat examen dan binnen 3 maanden (of iets langer) afleggen?

Alvast bedankt,
Groetjes
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: 3 of 9 maanden wachttijd

Bericht door de rijprof »

Je schrijft zelf 'vanaf oktober'. Jij valt dus nog in de oude regeling waarbij je minimum 3 maand stage moet doen.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: 3 of 9 maanden wachttijd

Bericht door Benny Stinkens »

Ik hoop wel dat je dan minstens 3 maanden gaat oefenen en niet 3 maanden gaat wachten zoals je zelf schrijft. :wink:
Ik kom redelijk veel leerlingen tegen die een 6 tal uurtjes les nemen om de basis aan te leren en dan een 3 tal maanden letterlijk geen meter gereden hebben.
Dan komen ze terug om eens te evalueren :roll:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
RutgerL
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 aug 2017, 18:04

Re: 3 of 9 maanden wachttijd

Bericht door RutgerL »

Dank voor de info.
Benny Stinkens schreef: 02 aug 2017, 07:08 Ik hoop wel dat je dan minstens 3 maanden gaat oefenen en niet 3 maanden gaat wachten zoals je zelf schrijft. :wink:
Ik kom redelijk veel leerlingen tegen die een 6 tal uurtjes les nemen om de basis aan te leren en dan een 3 tal maanden letterlijk geen meter gereden hebben.
Dan komen ze terug om eens te evalueren :roll:
Je kan ook wachten om een examen te mogen afleggen en intussen stevig oefenen ;)
Wachten zonder te oefenen heb ik de voorbije 3 jaar al moeten doen, na het vervallen van mijn vorig voorlopig rijbewijs :P
Plaats reactie