Tips hoe in een vak parkeren(voorwaarts en achterwaarts)?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
niels00
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2017, 16:53

Tips hoe in een vak parkeren(voorwaarts en achterwaarts)?

Bericht door niels00 »

Hey,

Ik ben opzoek naar duidelijk goede tips om in een vak te parkeren(voorwaarts en achterwaarts). ik heb al gezocht naar filmpjes maar die geven vaak verschillende manieren. Wat mij helpt bij andere manoeuvres zijn duidelijke referentiepunten. Kan iemand mij hierbij helpen?

Bedankt!
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: Tips hoe in een vak parkeren(voorwaarts en achterwaarts)?

Bericht door Jozef »

Ik heb een goede site voor jou: Einparken

Hij is wel in het Duits, maar het komt voornamelijk op de animaties aan. Die tonen je eerst hoe het moet, en vervolgens wat er zoal kan mislopen en waaraan het ligt. Onderaan elke pagina staat een link "weiter" om naar de volgende pagina te gaan.

Kom daarna gerust hier nog bijkomende vragen stellen.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Tips hoe in een vak parkeren(voorwaarts en achterwaarts)?

Bericht door de rijprof »

Euhm, 'Einparken' lijkt mij niet te kloppen in de praktijk. Zo kort een bocht van 90° nemen? Probeer het maar eens. Het is niet onmogelijk, maar veel te moeilijk om juist in te sturen in smalle parkeervakken, zoals ze vaak in België zijn.

Beter is om eerst weg te draaien zodat de auto reeds half gedraaid staat en meer ruimte heeft om naar het parkeervak te sturen. Dan hoef je minder scherp afdraaien om het parkeervak te bereiken.
Zie: www.derijprof.be/manoeuvres.htm
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: Tips hoe in een vak parkeren(voorwaarts en achterwaarts)?

Bericht door Jozef »

de rijprof schreef: 26 jul 2017, 23:11 Beter is om eerst weg te draaien zodat de auto reeds half gedraaid staat en meer ruimte heeft om naar het parkeervak te sturen. Dan hoef je minder scherp afdraaien om het parkeervak te bereiken.
Er moet daarvoor dan wel genoeg plaats zijn, en er mogen geen andere voertuigen zijn die je daardoor hindert. De methode van Einparken is misschien iets moeilijker, maar je kunt ze overal toepassen.
Man, een auto die tijdens het draaien zo extreem naar opzij trekt, mag niet meer deelnemen aan het verkeer, daar zijn zeer zware kosten aan! :lol:
Plaats reactie