70km of 50km? Hoe maak je dit duidelijke?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
iamtesting

70km of 50km? Hoe maak je dit duidelijke?

Bericht door iamtesting »

Beste,

Af en toe twijfel ("70km wanner") ik en daarom rijd ik 50km (als defensive en foutloos te zijn) op een gewone weg, bebouwde kom tot einde bebouwde kom teken.

Soms achter mijn auto andere auto's komt bijna tegen mijn auto, toch die zie dat ik heb "L" en minimum stopafstand respecteeren sommege mensen niet. Die mensen push mij sneller te rijden dan 50km en ik twijfel mag ik of niet dan krijg ik stress.

Daarom wil ik weten van jullie hoe maak ik zeker dat ja nu is het 70km aub?

Zo als hier onder hier mag ik 30Km Daarna, Maar als ik dit passer dan is het 50km of 70km in dit gevaal waar je zie geen bebouwde kom, of geen snelheid boord, geen andere informatie, in dit gevaal rijd je 50km of 70km?
Afbeelding

mvg
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: 70km of 50km? Hoe maak je dit duidelijke?

Bericht door Benny Stinkens »

De enige manier om niet te twijfelen is goed naar de borden te kijken en ze ook te onthouden. :idea:
Als je zeker bent dat je bord bebouwde kom bent voorbijgereden en er zijn geen andere borden te zien dan hoef je niet te twijfelen.

Je achterliggers die "pushen" zijn meestal mensen die het verkeersreglement niet meer kennen of niet meer willen kennen. :idea:

iamtesting schreef:Zo als hier onder hier mag ik 30Km Daarna, Maar als ik dit passer dan is het 50km of 70km in dit gevaal waar je zie geen bebouwde kom, of geen snelheid boord, geen andere informatie, in dit gevaal rijd je 50km of 70km?
Zo iets kan je alleen maar weten als je het bord wat je daarvoor bent tegengekomen bent goed onthouden hebt.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: 70km of 50km? Hoe maak je dit duidelijke?

Bericht door Jozef »

Het is altijd belangrijk dat je de hoogst toegestane snelheid kent waar je aan het rijden bent.

Als je ergens tegen 70 km/h mag rijden, en je dat daar ook veilig kan, dan is het niet erg als je daar tegen 65 km/h rijdt (70 km/h is immers het maximum in de beste omstandigheden, geenszins een minimum). Maar als je er zonder gegronde reden slechts tegen 50 km/h rijdt, dan bega je wel een overtreding door het verkeer te hinderen door abnormaal traag te rijden.

Trek je niets aan van een bumperklever. Bumperkleven is nooit toegestaan, ook niet als jij te traag rijdt. Laat meer dan ooit voldoende afstand tot je voorligger, zodat je niet bruusk moet remmen en de bumperklever je aanrijdt. Zet je desnoods even aan de kant, zodat je die onverlaat kwijt bent en zonder stress verder kunt rijden.

Laat je vooral nooit opjagen om sneller te rijden dan je mag en je zelf veilig aankunt.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: 70km of 50km? Hoe maak je dit duidelijke?

Bericht door de rijprof »

Een domme beslissing in Vlaanderen is dat men heel veel borden met de maximumsnelheid heeft weggenomen. Nu moet je héél goed opletten of je binnen- of buiten de bebouwde kom bent. Mis je slechts '1' bord dan weet je het niet meer. Men maakt het de mensen niet gemakkelijk. Vereenvoudiging van borden noemt men dat... :roll: of...men wil de flitspalen goed laten renderen. :mrgreen:

Enkele tips voor mocht je dat éne bord gemist hebben.
Rij je in een omgeving met veel bebouwing ben je waarschijnlijk binnen de bebouwde kom.
Schat de snelheid in van jouw tegenliggers.
Word je te vaak ingehaald, zou het kunnen dat je te traag aan het rijden bent.
Een weg met veel verhoogde inrichtingen is meestal bebouwde kom (maar niet altijd).
Wegen met voorrang aan rechts zijn meestal binnen de bebouwde kom (maar niet altijd).
Deze tips zijn niet gegarandeerd juist, maar ze kunnen helpen.

En in het algemeen, pas voortdurend je snelheid aan aan de omstandigheden zoals bochten, kwetsbare weggebruikers, hindernissen en weersomstandigheden. 't Is niet omdat je 70 mag dat je overal veilig 70 kunt rijden.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie