Lessen bijnemen via andere rijschool

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
christelle

Lessen bijnemen via andere rijschool

Bericht door christelle »

Beste,

Ik dacht gelezen te hebben via jullie site of praktijkboek dat wanneer je uw 20u gevolgd hebt bij een rijschool en je uw attest niet bekomt dat je nog steeds deze kan verkrijgen door met uw bewijs van reeds gevolgde lessen en natuurlijk bijkomende lessen in een andere rijschool deze nog kan bekomen?

Mvg
Christelle
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Lessen bijnemen via andere rijschool

Bericht door de rijprof »

Ja dat kan.
Maar, zou je jezelf niet eens de vraag stellen 'waarom' je het bekwaamheidsattest niet gekregen hebt...
Wat was de reden dat jouw instructeur gezegd heeft?
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: Lessen bijnemen via andere rijschool

Bericht door Jozef »

Christelle, mocht het niet geklikt hebben met de rijschoolinstructeur, dan kan je ook gewoon in dezelfde school een andere instructeur vragen. Het gebeurt nu eenmaal dat mensen niet bij elkaar passen; wees gerust, in een rijschool heeft men daar begrip voor.
Christelle

Re: Lessen bijnemen via andere rijschool

Bericht door Christelle »

Beste,

Dit was iemand op zelfstandige basis...dus een andere is daar niet, daarmee had ik mij gericht tot de VAB die mij als antwoord gaf dat het niet mogelijk was 😑
Christelle

Re: Lessen bijnemen via andere rijschool

Bericht door Christelle »

Als reactie hierboven op rijprof, wil ik wel melden dat ik dit niet in vraag ga stellen indien ik van mijn eigen weet dat het aan mij lag. Ik ben namelijk gewoon om zelf opleidingen te geven op mijn werk. Maar als je in het eerste lesuur al te horen krijgt dat je wegens uw leeftijd zeker dubbel zoveel lessen zal moeten nemen en dat je ook overroepen wordt bij de tweede les omdat je nog niet met uw vitesse al een weg kunt, dan denk ik niet dat het enkel aan mij ligt
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Lessen bijnemen via andere rijschool

Bericht door bert.covens »

Christelle schreef: 05 jul 2017, 18:43 Beste,

Dit was iemand op zelfstandige basis...dus een andere is daar niet, daarmee had ik mij gericht tot de VAB die mij als antwoord gaf dat het niet mogelijk was 😑
De naam doet er niet toe, maar was het een erkende rijschool ? (Erkende rijscholen zijn te herkennen aan 4 cijfers met hun erkenningsnummer)
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Lessen bijnemen via andere rijschool

Bericht door de rijprof »

wanneer je uw 20u gevolgd hebt bij een rijschool en je uw attest niet bekomt dat je nog steeds deze kan verkrijgen door met uw bewijs van reeds gevolgde lessen en natuurlijk bijkomende lessen in een andere rijschool deze nog kan bekomen?
Dit was iemand op zelfstandige basis...
Ik krijg een sterk vermoeden dat het geen 'erkende rijschool' was.
Maar als je in het eerste lesuur al te horen krijgt dat je wegens uw leeftijd zeker dubbel zoveel lessen zal moeten nemen en dat je ook overroepen wordt bij de tweede les omdat je nog niet met uw vitesse al een weg kunt, dan denk ik niet dat het enkel aan mij ligt
Uit ervaring weten we dat jonge mensen meestal sneller leren, maar dat is niet altijd zo.
Een instructeur die overroept, lijkt mij niet de meest bekwame.
Elke les moet je geduldig opbouwen, op het tempo dat de leerling aankan.

Misschien kun je overwegen om toch naar een iets duurdere 'erkende rijschool' te gaan waar ook de kwaliteit van de lesgevers goed ondersteund wordt.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: Lessen bijnemen via andere rijschool

Bericht door Jozef »

Christelle schreef: 05 jul 2017, 18:47 Maar als je in het eerste lesuur al te horen krijgt dat je wegens uw leeftijd zeker dubbel zoveel lessen zal moeten nemen
Zeker dubbel zoveel lessen nodig, dat begint meestal pas eens je ouder dan 90 jaar bent. Maar vermits je nog les geeft, denk ik niet dat dat het geval is.
en dat je ook overroepen wordt bij de tweede les omdat je nog niet met uw vitesse al een weg kunt
Bij de tweede les zou je al geen probleem meer met het schakelen mogen hebben? Ik ben rijschoolinstructeur bij het leger geweest, en ik had er die na 25 lesuren nog niet deftig konden schakelen.
Nataliya
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:08

Re: Lessen bijnemen via andere rijschool

Bericht door Nataliya »

Hahaha, klinkt bekend in de oren!!! "Wat komt ge hier doen??? ga jij vandaag nog sneller dan 20 km/uur rijden??? Denk eens te goei na - wil jij dat wel??? Hoe zit ge daarop (na 2 uur les)?" Djezus, ik kwam bijna jankend thuis! En eerlijk - veel gebrul maar weinig bruikbare tips gekregen wat ik ook tegen hem heb gezegd en waarom hij antwoordde - ik geef hier al 14 jaar les, ik weet wat ik doe! Soit, ik ben niet van de rijschool veranderd omdat de andere instructeur wel aanmoedigend was en wél duidelijk kon uitleggen hoe dat moet! En Euh dat van de leeftijd heb ik ook al gehoord (en ervaren 😁) hoe ouder hoe langer het duurt om nieuwe dingen aan te leren. Succes ermee!
Jozef
Medewerker
Berichten: 3992
Lid geworden op: 28 mar 2005, 12:02
Locatie: Schönau am Königssee (D)

Re: Lessen bijnemen via andere rijschool

Bericht door Jozef »

Nataliya schreef: 23 aug 2017, 00:29hij antwoordde - ik geef hier al 14 jaar les
Dan had je moeten antwoorden: "Dan wordt het hoog tijd dat je eindelijk eens leert lesgeven".
Plaats reactie