bekwaamheidsattest.

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Tanja2507
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jun 2017, 17:24

bekwaamheidsattest.

Bericht door Tanja2507 »

Hallo,

Na 20 uren les met de rijschool heb ik geen bekwaamheidsattest gekregen, dus ook geen voorlopig rijbewijs. Wat zijn nu mijn mogelijkheden?

Groetjes

Tanja
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: bekwaamheidsattest.

Bericht door bert.covens »

Tanja2507 schreef: 01 jul 2017, 16:03 Hallo,

Na 20 uren les met de rijschool heb ik geen bekwaamheidsattest gekregen, dus ook geen voorlopig rijbewijs. Wat zijn nu mijn mogelijkheden?

Groetjes

Tanja
Ofwel nog rijles(sen) nemen, totdat je lesgever van oordeel is dat het verantwoord is jou een bekwaamheidsattest toe te kennen, waarmee je een voorlopig rijbewijs kan afhalen waarmee je alleen de baan op kan (een model 18 maanden dus).

Ofwel een voorlopig rijbewijs 36 maanden (dus mét begeleider) behalen, en mét begeleider oefenen.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: bekwaamheidsattest.

Bericht door de rijprof »

Na 20 uren les met de rijschool heb ik geen bekwaamheidsattest gekregen
Heb je gevraagd waarom en wat de andere mogelijkheden zijn?
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Tanja2507
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jun 2017, 17:24

Re: bekwaamheidsattest.

Bericht door Tanja2507 »

Hallo,

Ja, ik heb terecht het bekwaamheidsattest niet. Ik twijfel nog te veel en ben nog te gefocust op het rijden zelf waardoor ik niet veilig alleen kan rijden. Ik heb ook gevraagd wat de mogelijkheden zijn en mijn lesgeefster stelde voor om te oefenen (terwijl ze wist dat ik geen begeleider heb en ik ging voor het model 18 maanden zonder begeleider.) en later opnieuw te evalueren. Dit vindt ik op zich wel een goed voorstel maar aangezien ik geen begeleider heb is dit dus niet mogelijk. In de rijschool zelf heb ik het dan ook gevraagd maar niet echt antwoord op gekregen. Het enige antwoord dat ik kreeg was dat er pas op 14 september opnieuw plaats is voor rijlessen te nemen. Wou alleen weten of er nog andere mogelijkheden zijn dan extra rijlessen nemen.

Groetjes Tanja
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: bekwaamheidsattest.

Bericht door Stefan Peeters »

Een rijbegeleider (= een gebrevetteerde instructeur maar niet bij een erkende rijschool) is soms voordeliger dan een echte rijschool.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Plaats reactie