Rijexamen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Yellow_Pearl

Rijexamen

Bericht door Yellow_Pearl »

Wat stellen jullie voor?
Nadat ik geslaagd was voor mijn theoretisch examen heb ik mij onmiddellijk ingeschreven voor mijn praktijk lessen B bij een rijschool. Ik kon jammer genoeg maar eerst 1 maand later beginnen en mijn 20u rijlessen zijn zo gespreid dat mijn laatste les op 1 juli zal zijn. Vanaf die dag krijg ik een attest mee en met die attest kan ik mijn voorlopig rijbewijs M18 aanvragen.

Toch stelt mijn rij instructeur voor om nu mijn voorlopig rijbewijs aan te vragen dus dan zal ik een M36 krijgen waarna ik dan eenmalig kan overschakelen naar een M18.

Zouden jullie dit doen? Voordeel is dat ik nu zoveel mogelijk kan oefenen EN dan vanaf vandaag + 3 maanden verder eventueel mijn praktijk examen kan afleggen VÓÓR 1 oktober (als er plaats is natuurlijk), dan ben ik alle strenge regels voor. Of is het niet de moeite?

Daarbij beweert de dame van de gemeente dat als ik 2 x niet slaag voor mijn praktijk examen ik niet 6 uur extra rijschool moet volgen maar 25 u (6u + opnieuw 19u???)!!! Dit wist ik niet. En ik stel mij de vraag waarom want ik heb dan toch al 20u achter de rug?

Wat verandert er vanaf 1 oktober? Is het de moeite om mijn voorlopig rijbewijs aan te vragen om te oefenen en eventueel mijn kans wagen mijn examen af te leggen voor 1 oktober of gewoon na mijn 20 u rijlessen uitdoen en daarna pas mijn voorlopig rijbewijs aanvragen.

Bedankt voor jullie hulp!

Groetjes