20u rijschool gedaan wat nu

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
natasjamey
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 apr 2017, 13:40

20u rijschool gedaan wat nu

Bericht door natasjamey »

Hallo allemaal

Hieronder deden jullie dat na 20u rijschool?

Reden jullie dadelijk alleen? En hoever? Is het veel verschil met een nieuwe auto rijden of met een nieuwe?

Groetjes natasja
Sanne87
Berichten: 100
Lid geworden op: 27 sep 2013, 15:38

Re: 20u rijschool gedaan wat nu

Bericht door Sanne87 »

De instructeur heeft mij aangeraden om niet meteen alleen te gaan rijden en in rustige wijken te beginnen. Dit heb ik gedaan. Langzaam opbouwen dus.
natasjamey
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 apr 2017, 13:40

Re: 20u rijschool gedaan wat nu

Bericht door natasjamey »

En ging dat goed? Had je schrik? Is er veel verschil met een auto van de rijschool of je eigen auto?
Lavake
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 mar 2017, 18:49

Re: 20u rijschool gedaan wat nu

Bericht door Lavake »

Na 20u rijles ben ik eerst met de nieuwe auto gaan oefenen op het industrieterrein dat ik gewoon was van de rijles. Voor mij was dat om eerlijk te zijn toch een groot verschil, van het kleine moderne lesautootje naar een grotere en bredere auto van 10 jaar oud. Dat schakelen ging echt helemaal anders, vond ik. Ik heb een 4-tal keren gaan oefenen daar, om wat bekendheid met de auto te krijgen.

Dan durfde ik eigenlijk niet goed alleen de weg op, ik was best angstig geworden ondertussen. Daarom ben ik met een vriend als begeleider (8j rijbewijs) gaan oefenen. Na dat 1x te hebben gedaan had ik terug vertrouwen en durfde ik ook alleen de weg op. Eerst enkel routes die ik al had gedaan (met rijschool of met die vriend), en dan telkens wat andere dingen geprobeerd.

Nu oefen ik zowel alleen, als met (verschillende) passagiers/begeleiders. Kwestie van soms toch nog wat feedback te hebben en nieuwe dingen te (durven) proberen.

Succes!
Sanne87
Berichten: 100
Lid geworden op: 27 sep 2013, 15:38

Re: 20u rijschool gedaan wat nu

Bericht door Sanne87 »

natasjamey schreef: 04 jun 2017, 17:24 En ging dat goed? Had je schrik? Is er veel verschil met een auto van de rijschool of je eigen auto?
Schrik heb ik nooit gehad, maar in het begin was het wel wennen. Iedere auto is een beetje anders en benzine of diesel is ook een klein verschil, maar dat was voor mij geen probleem. In het begin ging natuurlijk nog niet alles goed, daar moet je rustig de tijd voor nemen.
Ik had trouwens tijdens mijn rijlessen al eens 1x met onze eigen auto gereden, op het afgesloten oefenterrein van de rijschool.
Mijn eerste keer autosnelweg was op 1 januari in de voormiddag, amper iemand op de baan, dus het ideale moment om te wennen aan de snelheid. Dus ook dit heb ik opgebouwd, rustig begonnen en na een aantal keer pas in de spits of op drukkere plaatsen (bijv. ring rond Antwerpen).
Ik zorgde er ook voor dat ik mij in het begin echt kon concentreren op de auto en het verkeer, terwijl degene die mee was vertelde naar waar ik moest rijden.

Echt alleen rijden heb ik bijna niet gedaan, niet omdat ik dit niet wilde, maar omdat er geen reden voor was. Nu ik mijn rijbewijs heb, nog steeds niet trouwens, want als we met de auto weggaan, is dat bijna altijd samen.
natasjamey
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 apr 2017, 13:40

Re: 20u rijschool gedaan wat nu

Bericht door natasjamey »

Vandaag ben ik de eerste keer alleen de bara opgegaan. Heerlijk wat een vrijheid. Geen schrik niks.
Plaats reactie