Slagen van theorie (attest)

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
KillerRu
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 okt 2012, 16:49

Slagen van theorie (attest)

Bericht door KillerRu »

Beste,

Hoe lang is het attest voor slagen van theorie geldig? Ik heb het mijne verkregen op 30/07/2014. En moest dit nog geldig zijn moet dit ook nog gelden als ik nu bijvoorbeeld mijn voorlopig ga ophalen? En dan mijn examens afleg? (Moet ik dan opnieuw theorie doen of niet is eigenlijk de vraag...)

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,
Glenn
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Slagen van theorie (attest)

Bericht door Benny Stinkens »

Om je voorlopig rijbewijs te kunnen afhalen is je attest nog geldig.
Om je praktijkexamen te kunnen afleggen zal je opnieuw theorie moeten doen. :idea:

Het moet in beide gevallen minder dan 3 jaar geleden zijn.
Je kan nog voor 30/07/2017 je voorlopig rijbewijs gaan afhalen, maar je moet minstens 3 maanden met een voorlopig rijbewijs rijden om praktijkexamen te kunnen af leggen.
Wat wil zeggen dat je dan al minsten in augustus zit. = aan opnieuw theorie afleggen. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
KillerRu
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 okt 2012, 16:49

Re: Slagen van theorie (attest)

Bericht door KillerRu »

Ok super bedankt voor de opheldering. Dus moet ik me nu aan een vragenronde van 80 vragen voorbereiden... :(
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: Slagen van theorie (attest)

Bericht door Stefan Peeters »

KillerRu schreef: 25 mei 2017, 19:27 Dus moet ik me nu aan een vragenronde van 80 vragen voorbereiden... :(
Waarom zou dat?
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
KillerRu
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 okt 2012, 16:49

Re: Slagen van theorie (attest)

Bericht door KillerRu »

Dacht dat ik iemand hoorde zeggen dat de theorie nu 80 vragen inhoud?
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Slagen van theorie (attest)

Bericht door bert.covens »

KillerRu schreef: 25 mei 2017, 20:11 Dacht dat ik iemand hoorde zeggen dat de theorie nu 80 vragen inhoud?
Nu, van "horen zeggen", hoor je helaas geregeld ook onzin. Dit is dus een fabel, die hier vroeger gewoonlijk zo ergens rond de jaarwisseling opdook.

Het zijn nu 50 vragen, en het minimum slagingspercentage is 41/50. En dat blijft zo.

Het énige wat vanaf 1 juni gaat veranderen, is de manier van punten toekennen. Nu kost 1 fout antwoord je 1 punt, ongeacht hoe zwaar de fout is. Vanaf 1 juni, zal een zware overtreding je meteen 5 punten kosten.

Om te slagen, mag je vanaf 1 juni dus maximaal 9 lichte fouten maken. Of maximaal 1 zware overtreding en 4 lichte fouten. Wie tien fouten maakt, is sowieso gebuisd. Wie 2 zware overtredingen op z'n conto heeft op het theorie-examen, is ook gebuisd.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
KillerRu
Berichten: 16
Lid geworden op: 08 okt 2012, 16:49

Re: Slagen van theorie (attest)

Bericht door KillerRu »

Dat klinkt al iets meer geruststellend... Niet dat ik problemen heb met de theorie :P Maar 80 is echt wel véél...
Plaats reactie