handboek met wetswijzigingen 2017?!

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
mcm1988
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2017, 20:05

handboek met wetswijzigingen 2017?!

Bericht door mcm1988 »

Ik heb het praktijk handboek gedownload - en dat zou zogezegd de wetswijzigingen voor het praktijkexamen 2017 bevatten. Echter het boek zelf spreekt over de wetswijzigingen van 2014. Daar heb ik dus niet veel aan...
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: handboek met wetswijzigingen 2017?!

Bericht door GRO »

Beste,

Het is wel de bedoeling dat je dat boek helemaal doorneemt.
mcm1988
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2017, 20:05

Re: handboek met wetswijzigingen 2017?!

Bericht door mcm1988 »

Beste,

dank voor uw 'vriendelijke' reactie.
Ik had het over de wetswijzigingen mbt de snelheid op de gewestwegen. Ik besef dat dit betrekking heeft op de wegcode, en niet de praktijk, maar een verkeerde snelheid in de praktijk zal vermoedelijk ook niet tot een geslaagd examen leiden...het is verwarrend als er wel verwezen wordt naar 'vermoedelijke wijzigingen' in 2014, maar niet naar deze verandering van 2017. Als het er wel in staat (en ik dus beter moet lezen), hoor ik het graag.
Met vriendelijke groeten.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: handboek met wetswijzigingen 2017?!

Bericht door GRO »

Beste,

De snelheidswijziging in het Vlaamse gewest en het verschil met de andere gewesten, staat op diverse pagina's uitgelegd in onze theoriecursus.
Voor praktijk gaan we er in principe van uit dat bestuurders geslaagd zijn voor het theorie-examen en dus deze wijzigingen kennen.
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: handboek met wetswijzigingen 2017?!

Bericht door bert.covens »

GRO schreef: 22 mei 2017, 04:47 Beste,

De snelheidswijziging in het Vlaamse gewest en het verschil met de andere gewesten, staat op diverse pagina's uitgelegd in onze theoriecursus.
Voor praktijk gaan we er in principe van uit dat bestuurders geslaagd zijn voor het theorie-examen en dus deze wijzigingen kennen.
Euh ....

Het attest van slagen in dit theorie-examen is DRIE (!) jaar geldig. De voorlopige rijbewijzen zijn 18 maand / respectievelijk 36 maand geldig. Er zijn nu dus héél wat leerlingen bezig met hun praktijkgedeelte, die in hun theorie-examen geslaagd zijn VOOR deze wetswijziging.

Daar houdt jouw "principe" dan alvast helemaal géén rekening mee.

Nice !
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: handboek met wetswijzigingen 2017?!

Bericht door Stefan Peeters »

Iemand die twee jaar geleden zijn theoretisch examen aflegde en toen een praktijkboek kocht moet ook even op zoek naar de nieuwigheden, zelfs naar de nieuwe zaken in de praktijkexamens wanneer die in voege gaan... dat is nu eenmaal een nadeel van drukwerk.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Plaats reactie