rijden na 20 uur les

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
kevke
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mei 2017, 17:46

rijden na 20 uur les

Bericht door kevke »

goedenavond

momenteel ben ik bezig met mijn 20 uur en heb ik nog 3 lessen te gaan.
nu ga alles zeer goed een top van een begeleider ook.En ik heb al heel veel bijgeleerd en hij zegt me ook dat ik al redelijk goe kan rijden voor iemand die nog nooit achter een stuur heeft gezeten.
Ma nu denk ik al een tijdje van ga ik het alleen ook wel goed doen, ben daar heel onzeker over door het feit als er iets fout ga zoals te dicht rijden tegen geparkeerde auto's kan mijn begeleider altijd ingrijpen waneer nodig. Ma eens ik alleen rijd heb ik die extra paar ogen niet meer en daar ben ik eerlijk gezegd wel wat bang voor. Omdat ik denk van hooplijk maak ik geen broken dat ik alleen rijd heb het ook al gezegd tegen de begeleider ma hij zegt me ook van het ga u wel lukken ma toch ben er niet echt gerust in :?

is dit normaal dat gevoel van onzekerheid op begin of niet ?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: rijden na 20 uur les

Bericht door Benny Stinkens »

kevke schreef: 17 mei 2017, 17:59 is dit normaal dat gevoel van onzekerheid op begin of niet ?
Natuurlijk is dat normaal :idea:
Als je steeds met een begeleider of een instructeur gereden hebt en opeens sta je er alleen voor is het altijd wel eerst een beetje eng.
Je kan de eerste keren dat je alleen gaat rijden dan ook best eerst eens terug rustig beginnen bij het begin.
Eerst op rustige wegen en op bekende wegen en daarna terug opbouwen op het niveau dat je had met je instructeur
M.a.w. gun je zelf de tijd om te wennen aan het alleen rijden en ga dan pas de drukkere wegen of de examenwegen opzoeken. :idea:

Mensen die steeds met een begeleider rijden, daarna op praktijkexamen gaan en er dan op slagen hebben hetzelfde probleem.
Ze hebben dan zelfs een definitief rijbewijs en hebben nog nooit alleen gereden. :idea:
Ook zij die dus al geslaagd zijn zitten dan met een angstig gevoel om voor de eerste keer alleen te gaan rijden.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
kevke
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 mei 2017, 17:46

Re: rijden na 20 uur les

Bericht door kevke »

dank u voor de reactie ga ik zeker onthouden de tips en toepassen ook
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: rijden na 20 uur les

Bericht door de rijprof »

Je mag ook een begeleidend persoon meenemen voor het geval je je wat onzeker voelt in het begin.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie