Enkele vragen voor mijn 2de praktijkexamen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Gast_m
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2017, 21:36

Enkele vragen voor mijn 2de praktijkexamen

Bericht door Gast_m »

Ik moet binnenkort opgaan voor mijn praktijkexamen de 2de keer te gaan afleggen.
Nu heb ik nog enkele vraagjes voor het zover is.

1. Wanneer ik in een smalle straat rijd waar tweerichtingsverkeer van toepassing is en er komt een auto aan. Ik kan niet met de volledige wagen in een opening gaan staan maar kan wel voldoende uitwijken zodat de tegenligger kan parkeren is dit oké? Of moet de wagen er volledig in 'geparkeerd' worden. Uiteraard maak ik gebruik van de kijktechniek in spiegels en richtingaanwijzers.

2. Bij het naderen van een rood licht is het goed om de rempedaal in te duwen en wanneer je voelt dat de wagen 'het moeilijk krijgt' de koppeling in te duwen? Indien het dan op groen springt schakelen naar 2de versnelling en rustig verder rijden en indien het nog steeds rood is volledig tot stilstand komen en in 1ste schakelen zodat ik snel kan vertrekken?

3. Wanneer er geen snelheid is aangegeven in een industrieterrein mag ik hier dan 50 of 70km/u rijden?

Alvast bedankt!
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Enkele vragen voor mijn 2de praktijkexamen

Bericht door de rijprof »

1. Ik begrijp jouw vraag niet.
2. Ja.
3. Waar? Binnen- of buiten de bebouwde kom?
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Gast

Re: Enkele vragen voor mijn 2de praktijkexamen

Bericht door Gast »

Kan je een foto doorsturen via google maps van de smalle straat en het industrieterrein dan kan men de situatie beter situeren en uitleggen.
Het betreft toch niet Edegem en Kontich?
Want in het industrieterrein in Kontich mag je 70 rijden, maar door de bochten bij het binnenrijden is dat quasi onmogelijk. Ook moet je heeft de administrator mij eerder gezegd dat de snelheid afhankelijk is van de verkeerssituatie. Het is niet dat je 70 mag rijden dat je ook effectief 70 kan rijden.
Plaats reactie