Vanaf wanneer loopt stageperiode? (theoretisch rijbewijs of afhalen voorlopig rijbewijs)

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Lavake
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 mar 2017, 18:49

Vanaf wanneer loopt stageperiode? (theoretisch rijbewijs of afhalen voorlopig rijbewijs)

Bericht door Lavake »

Ik vraag me af vanaf wanneer de stageperiode/oefenperiode begint te lopen? Ik bedoel hiermee de "3 maanden" die men minimum moet hebben "geoefend" om het praktijkexamen te mogen doen.

Soms lijk ik te lezen dat dit begint vanaf het behalen van het theoretisch rijbewijs, soms dat het pas loopt vanaf het (af)halen van een voorlopig rijbewijs.

Ik ben namelijk 20u rijles aan het volgen (zonder ooit een rijbewijs 36maanden te hebben afgehaald) en ik vraag me af of deze tijd dan ook al meetelt als stageperiode?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Vanaf wanneer loopt stageperiode? (theoretisch rijbewijs of afhalen voorlopig rijbewijs)

Bericht door Benny Stinkens »

De stage begint pas vanaf het moment dat je het voorlopig rijbewijs (af)gehaald hebt, niet vanaf het slagen van je theorie-examen.
Ik ben namelijk 20u rijles aan het volgen (zonder ooit een rijbewijs 36maanden te hebben afgehaald) en ik vraag me af of deze tijd dan ook al meetelt als stageperiode?
Neen dus. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie