Mag Praktisch rijexamen niet meer doen!

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Lisa2020
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 apr 2017, 14:06

Mag Praktisch rijexamen niet meer doen!

Bericht door Lisa2020 »

Hallo iedereen,

Ik heb een vraag. Ik had me laatst ingeschreven voor mijn praktisch rijexamen. Vandaag krijg ik een mail dat ik mijn praktisch rijexamen niet mag doen. Mijn voorlopig rijbewijs is niet vervallen, want deze is nog geldig tot 19 augustus, maar mijn theorie wel! Wat moet ik nu doen?
Volgens haar zou ik mijn theorie opnieuw moeten doen!
Ik heb nooit geweten dat je theorie minder lang geldig is dan je rijbewijs zelf. Ik vind het zo onlogisch!

Alvast dank voor de reactie!
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Mag Praktisch rijexamen niet meer doen!

Bericht door bert.covens »

Lisa2020 schreef: 21 apr 2017, 14:13 Hallo iedereen,

Ik heb een vraag. Ik had me laatst ingeschreven voor mijn praktisch rijexamen. Vandaag krijg ik een mail dat ik mijn praktisch rijexamen niet mag doen. Mijn voorlopig rijbewijs is niet vervallen, want deze is nog geldig tot 19 augustus, maar mijn theorie wel! Wat moet ik nu doen?
Volgens haar zou ik mijn theorie opnieuw moeten doen!
Ik heb nooit geweten dat je theorie minder lang geldig is dan je rijbewijs zelf. Ik vind het zo onlogisch!

Alvast dank voor de reactie!
Om deel te nemen aan het praktijkexamen, moet je voorlopig rijbewijs nog geldig zijn. Maar je moet ook sinds minder dan drie jaar geslaagd zijn in je theorie-examen. Dat zijn dus twéé voorwaarden.

Het attest dat je geslaagd bent in je theorie-examen is dus drie jaar geldig. Blijkbaar is deze datum intussen overschreden. Wat jou te doen staat, is opnieuw slagen in je theorie-examen.

Wanneer is jouw praktijkexamen gepland ?
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Plaats reactie