Parkeren op examen: hoe en wanneer

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
CIC
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2017, 11:04

Parkeren op examen: hoe en wanneer

Bericht door CIC »

Ik ben gisteren (vrijdag voor pasen)mijn praktisch rijexamen gaan afleggen in examencentrum Brakel. Begintijdstip 16u en net voor een verlengd weekend.
De examinatrice kwam me very unamused tegemoet (waarschijnlijk zat het verlengd weekend er voor iets tussen). Ze stelde me een paar vragen waar ik zonder problemen kon op antwoorden. En dus mocht ik er aan beginnen. We reden de weg van het examencentrum uit, sloegen rechts af, weg volgen en eerste naar links. In die straat gekomen, moest ik me al meteen parkeren voor een reeks garagepoorten (hmm, mag dit??). Gezien het een weg betrof van en naar centrum Brakel vrij druk bereden en zeker om vier uur. Ik had dus amper 5 minuten gereden.
De plaats waar ik moest parkeren had geen borduur (gezien het inritten van garages betrof) en de overgang van het voetpad was dus heel moeilijk te zien. Ik draaide dus in maar stond met mijn achterwiel even op het voetpad. De examinatrice liet me, met mijn voorzijde van de wagen nog deels op de rijweg, stoppen. Ik moest uitstappen en gaan kijken hoe ik geparkeerd stond. Voor mij was het manoeuvre nog niet volledig afgewerkt maar ik durfde niets zeggen. Terug in de wagen gekomen, moest ik de weg vervolgen ...... terug naar het examencentrum !!!!!. Pas daar begreep ik, want de dame had nog steeds niets gezegd, dat mijn examen afgelopen was. Ze heeft me maw niet eens zien rijden. Verbouwereerd zaten mijn moeder en ik in de wagen.
De dame van de rijschool had me gezegd dat de manouvres op het einde kwamen en dat ik een herkansing zou krijgen. Lekker niet dus.
KAN DIT ALLEMAAL????? IK VOEL MIJ ZOU MACHTELOOS!!!
Gast

Re: Parkeren op examen: hoe en wanneer

Bericht door Gast »

Het slagen hangt voor een deel van de factor geluk af en van de examinator. Zelf viermaal praktijk examen afgelegd. Veelvoudig oefenen rond dat examencentrum is het enige wat je kan doen. De rijschool is m.i. noodzakelijk om de basis van het autorijden te beheersen. Verder wordt het een geldklopperij. Ik heb met mijn vrouw als begeleider twee weken voor het rijexamen elke weekdag op wisselende tijdstippen geoefend vanaf het vertrekpunt rijexamen. Dat heeft mij echt geholpen op het examen om de verkeersdrukte en de moeilijke punten beter in te schatten. Veel succes en trek je niks aan van die examinatoren. Gewoon in jezelf geloven dat is het enige wat telt.
Plaats reactie