Verzkeraar raadt aan om auto NIET te verplaatsen na aanrijding.

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Erasmusje
Berichten: 85
Lid geworden op: 21 mar 2017, 16:53

Verzkeraar raadt aan om auto NIET te verplaatsen na aanrijding.

Bericht door Erasmusje »

Ik erger me aan de info op deze blog van Corona Direct verzekeringen.
Daarin stelt Corona dus dat je bij een aanrijding je de wagens best niet verplaatst als je het niet eens bent met de andere chauffeur tijdens het invullen van het aangifte formulier.
Ik vind het straf dat een verzekeraar niet lijkt te weten dat, als er geen gewonden zijn en de voertuigen nog kunnen verplaatst worden, je verplicht bent de weg vrij te maken. (Neem eerst snel wat foto's en/of leg een krijtje in de auto om de positie te markeren voor je de auto verplaatst.)

Ik heb onlangs nog 30 min in een file verloren doordat twee chauffeurs hun voertuigen met enkel wat schrammen of een kruispunt lieten staan in afwachting van de politie. :x

Dat vind ik dus asociaal gedrag en bovendien gevaarlijk en hinderlijk voor de andere weggebruikers.

Voor meer uitleg: klik hier of hier.

Misschien kunnen jullie ook een reactie schrijven op hun blog en hopelijk wijzigen ze dan snel hun advies!
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Verzkeraar raadt aan om auto NIET te verplaatsen na aanrijding.

Bericht door de rijprof »

http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb ... /229-art52
wegcode.be schreef:Het voertuig moet evenwel niet verplaatst worden wanneer het een ongeval betreft dat lichamelijk letsel heeft veroorzaakt.
Een ongeval enkel met materiële schade moeten de voertuigen indien mogelijk verplaatst worden.
wegcode.be schreef:52.1. Elke persoon betrokken in een ongeval moet de nodige maatregelen nemen om de veiligheid en vlotheid van het verkeer te verzekeren.
De vraag is 'hoe snel moet dat gebeuren' want dat is niet vast bepaald...
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Verzkeraar raadt aan om auto NIET te verplaatsen na aanrijding.

Bericht door bert.covens »

Desnoods éérst met vetkrijt de contouren aftekenen op het wegdek vooraleer de voertuigen te verplaatsen.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Plaats reactie