3 jaar vervaldatum

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Cedric1997
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mar 2017, 19:23

3 jaar vervaldatum

Bericht door Cedric1997 »

Mijn theoretisch rijbewijs vervalt eind oktober 2017. Ik vraag me nu af of ik na die datum 3 jaar zou moeten wachten om een nieuw rijbewijs aan te vragen of met de nieuwe regeling het mogelijk is om meteen alsnog een rijbewijs te behalen? Als het klopt zou ik gaan 3 jaar meer moeten wachten heb ik namelijk gelezen, of is dit enkel voor diegene die hun rijbewijs met de nieuwe regeling behalen?

Alvast bedankt!
Met vriendelijke groeten,
Cedric
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: 3 jaar vervaldatum

Bericht door de rijprof »

De 3 jaar wachttijd is nog niet afgeschaft. Wanneer die wet afgeschaft zal worden, weet niemand.
Maar waarom zou je het laten vervallen? Je hebt nog tijd tot oktober...
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Cedric1997
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 mar 2017, 19:23

Re: 3 jaar vervaldatum

Bericht door Cedric1997 »

Tuurlijk ga ik mijn best doen om het alsnog te krijgen. Alleen zit alles al vol tot juli. Als ik het dan niet haal en ik moet nog 6u les volgen wordt alles redelijk krap, want ik ben de vorige keer gebuisd enkel omdat het manoeuvre keren in een straat verkeerd liep (dacht dat dit in 3 beweging moest, maar 5 was achteraf blijkbaar ook toegelaten).
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: 3 jaar vervaldatum

Bericht door de rijprof »

dacht dat dit in 3 beweging moest, maar 5 was achteraf blijkbaar ook toegelaten
Men vraagt om te keren in 'zo weinig mogelijk bewegingen' en NIET over de boordsteen te rijden. Nergens staat geschreven dat het in 3 bewegingen moet.
Als het een smalle straat is en het lukt niet in 3 bewegingen, mag je dat gerust in 5 bewegingen doen.

Ga ook eens naar: www.derijprof.be
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie