links inrijden op een mini-parkje (driehoek van 3 op 3) met 2 rij-mogelijkheden

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Tine V
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mar 2017, 15:09

links inrijden op een mini-parkje (driehoek van 3 op 3) met 2 rij-mogelijkheden

Bericht door Tine V »

Beste, hoe inrijden op de volgende verkeerssituatie : je komt aangereden en je kan rechtdoor of naar links.
Ik wil naar links, maar in het begin van deze weg is een mini-parkje met 1 boom op (afmetingen parkje : een driehoek van 3 op 3) zonder een verkeersbord. Parkje is afgeboord met een boorsteen zoals een normale stoeprand. En je kan links van dat parkje rijden of rechts met een bocht rondom het parkje. Mocht dat een rond punt zijn, dan moest je verplicht rechts rondom het parkje rijden. Nu, dit is geen rond punt en er is dus geen aanduiding via een verkeersbord. Hoe moet je dan rijden op een rij-examen ?
Dank u voor feed-back, Tine
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: links inrijden op een mini-parkje (driehoek van 3 op 3) met 2 rij-mogelijkheden

Bericht door de rijprof »

Een verkeersgeleider moet je in de regel rechts voorbijrijden, tenzij er een bord staat de je er links of langs beide richtingen voorbij mag.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Tine V
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 mar 2017, 15:09

Re: links inrijden op een mini-parkje (driehoek van 3 op 3) met 2 rij-mogelijkheden

Bericht door Tine V »

Beste, dank u, ik had mijn vraag misschien moeten uitbreiden, de vraag is eigenlijk of je dit kan beschouwen als een verkeersgeleider. Ik heb er een foto van maar ik kan deze jammer genoeg niet toevoegen in deze mail. De situatie is in Heverlee, een zijstraat van de Pakenstraat, nl de Thiéry Armandlaan tot op het punt waar je links de Heidelaan kan inrijden. Vriendelijke groeten, Tine
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: links inrijden op een mini-parkje (driehoek van 3 op 3) met 2 rij-mogelijkheden

Bericht door de rijprof »

Volgens ik kan inschatten of Maps (er is geen Streetview), is het ook te smal voor 2 richtingsverkeer en moet je er rechts voorbij.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie