Voorlopig rijbewijs afhalen voor of na 20u rijles?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Lavake
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 mar 2017, 18:49

Voorlopig rijbewijs afhalen voor of na 20u rijles?

Bericht door Lavake »

Hey allemaal,

Intussen ben ik geslaagd op mijn theorie. Dankzij het boek van deze site en de oefenvragen 49/50 gehaald :).

De volgende stap is dus de praktijk. Ik wil leren rijden met de rijschool, aangezien ik geen begeleider heb.

Nu is mijn vraag: moet ik vóór de rijlessen bij de rijschool naar het gemeentehuis voor een voorlopig rijbewijs? De instructeur van de rijschool meende immers van niet.
- Zo ja, welk model dan? Want voor een model "B 36M" moet je de naam etc van uw begeleider invullen en die heb ik niet. En voor een model "B 18M" moet ik een bekwaamheidsgetuigschrift na 20u rijles kunnen voorleggen.
- Zo nee, dan is het genoeg dat ik enkel mijn "aanvraag om een voorlopig rijbewijs" heb om met de instructeur van de rijschool te rijden?

Alvast bedankt!
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Voorlopig rijbewijs afhalen voor of na 20u rijles?

Bericht door Benny Stinkens »

Lavake schreef: 14 mar 2017, 20:14 Hey allemaal,

Intussen ben ik geslaagd op mijn theorie. Dankzij het boek van deze site en de oefenvragen 49/50 gehaald :).
Proficiat 8)


Lavake schreef: 14 mar 2017, 20:14Nu is mijn vraag: moet ik vóór de rijlessen bij de rijschool naar het gemeentehuis voor een voorlopig rijbewijs? De instructeur van de rijschool meende immers van niet.
De instructeur heeft gelijk, je hebt geen voorlopig rijbewijs nodig om met een rijschool te leren rijden.
Lavake schreef: 14 mar 2017, 20:14 - Zo nee, dan is het genoeg dat ik enkel mijn "aanvraag om een voorlopig rijbewijs" heb om met de instructeur van de rijschool te rijden?
Zelfs deze aanvraag heb je niet nodig om in een rijschool les te mogen volgen. :idea:
Deze aanvraag heb je wel nodig om NA jou 20u je voorlopig rijbewijs op de gemeente te kunnen aanvragen.
Samen met het bekwaamheidsattest dat deze rijschool je zal overhandigen als de instructeur er van uit gaat dat je bekwaam genoeg bent om alleen verder te kunnen oefenen.

Veel succes :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie