Praktijk examens

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Gwendoline3
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2017, 19:23

Praktijk examens

Bericht door Gwendoline3 »

Hallo,

Normaal ging ik vorige maand mijn praktijkexamen afleggen, maar wat bleek: mijn theorie was vervallen, ik heb mijn voorlopig rijbewijs die nog geldig is tot eind augustus(behaald via 20u les gevolgd te hebben bij 1 rijschool.) Dus heb ik vandaag mijn theorie herdaan en was ik geslaagd, waarna ik naar mijn lesgever belde van de rijschool die me 1maand geleden beloofde 1 plaatsje open te houden voor mijn examen, wat blijkt, meneer is volgeboekt al tot juli en kan me geen vaste datum geven ook voor mijn examen en ik moet maar hopen dat er iemand uitvalt, daarmee heb ik wel geen zekerheid voor 1 examen te doen, als het tegenzit is men praktijk ook vervallen. (ps.Ik had vorig jaar in september naar hem al gebeld voor 1 examen en deed me toen ook al wachten tot eind januari(wat 5maand is voor iemand die toch betaald heeft voor zen lessen waarin ook het examen inbegrepen is , waardoor mijn theorie dan vervallen was.)
Kan iemand me helpen of raad geven???
Dank U.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Praktijk examens

Bericht door de rijprof »

Je mag praktijkexamen doen met eigen wagen + begeleider of met de rijschoolauto + instructeur.
Met eigen wagen + begeleider maak je de afspraak bij het examencentrum.
Met de rijschoolauto + instructeur maak je de afspraak bij de rijschool.

Ofwel probeer een afspraak te maken bij het examencentrum (eigen auto) ofwel zoek je een 'andere rijschool' of een filiaal.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Gwendoline3
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2017, 19:23

Re: Praktijk examens

Bericht door Gwendoline3 »

Alvast bedankt voor de reactie, heb eigenlijk nog 1 vraagje, i.v.m de lange wachttijd voor 1afspraak voor het praktisch examen hier dicht bij de deur(3maand), zou ik 1 ander examencentrum nemen waar ik binnen de maand mijn praktijkproef al kan afleggen, is dit 1 slechte keuze aangezien ik daar nog nooit oefende in de buurt of speelt dit niet echt 1 rol?
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Praktijk examens

Bericht door de rijprof »

Het geeft je een voordeel om de buurt te gaan verkennen.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie