aanrekenen retributie

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
legoman
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2017, 19:12

aanrekenen retributie

Bericht door legoman »

Ik mocht het praktisch examen voor het B rijbewijs niet afleggen omdat mijn attest van slagen voor het theoretisch gedeelte dateert van meer dan 3 jaar geleden.
Concreet: ik was geslaagd voor het theoretisch gedeelte begin 2014.
Ik heb mijn voorlopig rijbewijs op het gemeentehuis pas gaan afhalen in augustus 2014.
Onlangs (februari 2017) werd mij het praktisch examen geweigerd , wegens >3 jaar geleden.
Aan het loket moest ik onmiddellijk 36 euro betalen, ook al ging het praktisch examen niet door.
Ik behoud mijn 2 kansen en bij de volgende afspraak moet ik eerst opnieuw slagen voor het theoretisch examen alvorens ik een nieuwe kans krijg om het praktisch examen te mogen afleggen.
Volgende keer wordt mij het retributiebedrag van 25 euro aangerekend ipv 36 euro zei de dame aan het loket].
Vraag: indien een praktisch examen om de één om de een of andere reden niet doorgaat, dan meen ik gelezen te hebben dat men slechts het retributiebedrag van 25 euro betaald. Waarom heeft de dame mij dan 36 euro aangerekend voor een examen die niet heeft plaatsgevonden.
Wat zegt de wetgever hierover?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: aanrekenen retributie

Bericht door Benny Stinkens »

Die 36 euro die je nu betaald hebt tellen dus al voor je volgend examen.
De 25 euro die je dan betaald is je retributiebedrag.

Volgend examen is dus niet 36 + 25, maar gewoon 25 euro. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie