"Pestend" gedrag tegenover chauffeurs met een L

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Jonasje

"Pestend" gedrag tegenover chauffeurs met een L

Bericht door Jonasje »

Vandaag meegemaakt dat ik op een baan zat te rijden met twee rijvlakken. Gastje achter mij zat heel de tijd te bumperkleven.

Ik dacht goed, jou probleem niet dat van mij. Normaal gezien trek ik mij hier niets van aan omdat ik zoiets wel dagelijks tegenkom.

Maar toen hij doorhad dat ik er niet op reageerde kwam hij naast mij gereden en reed hij dezelfde snelheid als mij. Toen begon hij gewoon dichter en dichter tegen mijn auto te komen in de hoop dat ik op de borduur zou rijden.

Ik heb hierover zeer defensief gereageerd en gewoon niet uitwijken voor dat mannetje waardoor hij nog meer geïrriteerd werd. Zodanig dat hij zelfs niet de maximum snelheid reed op het linkerrijvlak omdat ik in mijn snelheid was geminderd in de hoop dat die persoon mij zou met rust laten.

Nadien bleef ie constant naast mij rijden en naast een stoplicht ervoor zorgen dat ie naast mij kon staan zodat ie nog stoer kon doen met het optrekken.

Zo bleef hij bezig tot ik gwn een straat snel ben ingedraaid zodat hij niet kon volgen.

Ben het nu wel stilletjes aan het beu worden met sommige cowboys op de weg die een minderwaardigheidscomplex hebben zodanig dat ze moeten groot doen op de weg. Heb de nummerplaat niet kunnen noteren.

Mag ik hiervoor naar de politie stappen of bellen als dit nog eens gebeurd?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: "Pestend" gedrag tegenover chauffeurs met een L

Bericht door Benny Stinkens »

Je mag daar zeker en vast melding van maken bij de politie.
Alleen vrees ik dat er niet veel mee zal gebeuren. :(

Zij stellen het niet op het moment zelf vast en jij hebt geen bewijzen. :idea:

Door hem gewoon te negeren en ergens af te slaan om hem kwijt te geraken heb je eigenlijk 2 dingen bereikt.
1) Geen agressie, die alleen maar beantwoord wordt met nog meer agressie.
2) De idioot in kwestie zijn zin niet gegeven.

Het zal wel niet zo aanvoelen, maar eigenlijk ben je op dat moment winnaar. :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: "Pestend" gedrag tegenover chauffeurs met een L

Bericht door de rijprof »

Je hebt heel goed gereageerd door niet in te gaan op zijn intimidaties. Heel knap van jou als jonge bestuurder! :wink:
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: "Pestend" gedrag tegenover chauffeurs met een L

Bericht door bert.covens »

Ik betwijfel sterk of het veel zin heeft om een klacht in te dienen over feiten waarvan je géén bewijzen hebt. (dashcam, getuigen ...)

Naar de toekomst toe. Hopelijk hoeft het nooit meer te gebeuren. Ik zou zeggen: Op het ogenblik dat je je om één of andere reden bedreigd voelt, kan je dringende politiehulp bellen en doorgeven waar je je precies bevindt en wat er exact aan de hand is. Dan kan de politie een kijkje komen nemen.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Plaats reactie