RIJEXAMEN TE DEURNE

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
KLOECK

RIJEXAMEN TE DEURNE

Bericht door KLOECK »

Even dit,

Vandaag 8 februari 2017 ben ik als begeleider van mijn zoon langs geweest in het examencentrum van Deurne voor diens examen rijbewijs B.

Over het examen en het resultaat heb ik echter enkele opmerkingen:

Ondanks een afspraak te Deurne om 15.45u (wij waren reeds ruim een half uur op voorhand aanwezig) liet examinator 872 (?) ons meer dan een uur wachten, (dit kan in uitzonderlijke gevallen voorkomen), maar een kleine verontschuldiging voor het lang laten wachten is toch een klein uiting van elementaire beleefdheid (zelfs toen ik hem achteraf daarop aansprak, probeerde hij zich er met een leugen uit te wringen, al was een verontschuldiging zoveel eerlijker en eenvoudiger geweest).
Ook ondanks dat zowel ik als mijn zoon ons hand uitstak om hem te begroeten, weigerde deze examinator ons een hand te geven. Wel een totaal ongepast grapje dat we zo laat nog aanwezig waren.
 Tijdens het examen liet hij mijn zoon een manoeuvre uitvoeren op een plaats die hiervoor totaal ongeschikt was. Zeer smalle straat ( ik schat zo'n 6 meter) met aan weerzijden volgeparkeerde parkeerstroken ('kinderkopjes' en duidelijk gescheiden van de rijbaan).
        Mijn zoon die door examinator op voorhand ingelicht was om enkel te draaien op 'de       rijbaan' en deze zeker niet  te verlaten, heeft dit manoeuvre (zonder incidenten, wel in         meerdere manouevres, maar zonder auto's te hinderen of te laten wachten) uitgevoerd op 'de       rijbaan van 6 meter, evenwel zonder gebruik te maken van de parkeerstroken. Dit en enkel         dit was volgens de examinator de reden om het examen voortijdig af te breken. (zijn eigen        woorden)

Na het examen stelde ik, op een correcte en kalme wijze, maar blijkbaar niet naar de zin van de examinator, dat naar mijn mening het examen niet slecht was uitgevoerd (ik weet ook wel dat elke vader vindt dat zijn kind de beste chauffeur is, maar ik wil gerust mijn zoon door een eerlijk persoon laten testen) en dat de manier van testen geheel buiten proporties was.

Hierna begon de examinator, duidelijk snel geërgerd, vlug enkele 'fouten' te citeren die kant noch wal raken. Zie daarvoor zelfs de tegenstrijdigheden en ook LEUGENS op het examenformulier.
Zo staat er bv. dat hij is moeten tussenkomen. Dit is een flagrante leugen (een dashcam had dit kunnen bevestigen, maar deze moest op voorhand verwijderd worden (waarom? De wet, of...)
Toen ik hem nog steeds in de wagen op deze muggenzifterij en tegenstrijdigheden aansprak, begon hij mij agressief verwijtingen naar het hoofd te slingeren en smeet hij bij het verlaten van de wagen, de deur keihard dicht. Op het moment dat ik hem wederom aansprak om zich een beetje in te houden, liep hij duidelijk geërgerd weg.

Wanneer de examinator later aan de loketten de papieren kwam overhandigen, was hij klaarblijkelijk nog niet gekalmeerd. Hierbij beledigde hij mij (door in derde persoon over mij kwaad te spreken in mijn aanwezigheid) in bijzijn van de nog aanwezige klanten en mijn zoon. Hiervoor heb ik hem kalm tot twee maal toe verzocht om zich een beetje beleefder op te stellen (camera's kunnen dit misschien bevestigen) wierp hij de documenten op de toog en draaide zich zonder meer om.




Ik weet dat het bij deze mijn woord, tegen het zijne is en dat zoals steeds het woord van de examinator zwaarder zal wegen, maar ik had van een openbare instelling wel wat meer professionaliteit verwacht.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: RIJEXAMEN TE DEURNE

Bericht door de rijprof »

Als je klachten hebt, kun je onmiddellijk, na het examen, vragen om de hoofdexaminator te spreken.
Je mag ook schriftelijk een klacht indienen.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie