Praktijkexamen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
PRPN

Praktijkexamen

Bericht door PRPN »

Is het normaal dat er altijd zo lang moet gewacht worden alvorens een nieuwe poging te kunnen ondernemen?
Ik ga nog enkele lessen wellicht volgen met rijschool voor de nieuwe poging, examen ook met rijschool. Maar de vorige keer ging het mis door abnormaal veel stress. Hoe ga ik dit de baas kunnen? Misschien gaat het beter volgende keer maar zeker weten we dat niet.
Stel, dat je voor de 2de keer buist en je instructeur (begeleider rijschool) snapt het zelf niet. Want hij ziet dan iemand anders achter het stuur door die stress. Kan er dan een extra maatregel genomen worden voor de 3de keer? Dat je dus na 2x niet slagen, iets onderneemt.
(ik weet het, het is een half uurtje rijden maar er hangt zoveel vanaf. Stel dat ik aan kruispunten te afwachtend zou zijn is het al een reden om me te buizen, stel dat ik door de stress te stroef rijd, is het een reden om me te buizen. Maar ik rij normaal zo niet.

Misschien gaat het de volgende keer beter. Maar eerlijk gezegd: hoe langer ik moet wachten hoe erger het wordt. En gaat dat nieuwe praktijkexamen nu in vanaf 1 juni of (nog) niet want er is nog veel onduidelijkheid over. Zijn alle rijscholen bv akkoord?
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Praktijkexamen

Bericht door de rijprof »

Maar ik rij normaal zo niet.
Laat zien wat je kunt. Rij met een positieve ingesteldheid en alles gaat beter.
Als je goed kunt rijden, hoef je geen stress te hebben. Diegene die nog niet goed kunnen rijden hebben meestal enorm veel stress.
Stel dat ik aan kruispunten te afwachtend zou zijn is het al een reden om me te buizen, stel dat ik door de stress te stroef rijd, is het een reden om me te buizen.
Rij en beslis steeds veilig! Als je echt abnormaal lang staat te wachten terwijl je reeds enkele ruime, veilige kansen hebt gehad om te vertrekken, ben je nog niet klaar voor een vast rijbewijs. Enerzijds moet je super veilig zijn, anderzijds moet je niet onnodig lang staan wachten als je veilig kunt vertrekken.

Als je stroef rijdt, is dat het beeld dat de examinator van jou heeft. De examinator weet niet of jij beter kunt rijden als je niets laat zien en enkel stroef en onzeker rijdt.
Hoe denk je dan dat je beoordeeld zult worden?

Ik krijg het gevoel dat je er nog niet helemaal klaar voor bent en je erg onzeker voelt. Als je veel oefent en je kunt echt heel goed rijden, is een praktijkexamen kinderspel.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
PRPN

Re: Praktijkexamen

Bericht door PRPN »

Ik heb zeer veel uren geoefend. Ik heb zelfs een uurtje rijles gehad voor het examen. Dat ging goed tot dat het zover was. Het zou niet mogen, ik weet het. Ik kan alleen maar hopen dat de 2de keer beter gaat en anders 6u rijles voor aanvang 3de keer.
Gast

Re: Praktijkexamen

Bericht door Gast »

Doe een babbeltje met de examinator net voor examen. Dan zal je meer op uw gemak zijn.
Plaats reactie