tweede keer niet geslaagd na perfect afgelegd parcour

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Renzo50
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 dec 2016, 09:12

tweede keer niet geslaagd na perfect afgelegd parcour

Bericht door Renzo50 »

Mijn zoon heeft op 30 december 2016 voor de tweede keer zijn examen praktijk afgelegd en een volledig foutloos parcour afgelegd maar bij het parkeren aan het examencentrum licht tegen een haagje aangereden (niet overgereden en geen enkele kras aan het voertuig) waardoor hij een volledige onvoldoende kreeg .
Nu is mijn vraag kan ik daar nog iets aan doen of moet ik mij neerleggen bij de beslissing van de examinator?

Mvg Een zwaar ontgoochelende begeleider
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: tweede keer niet geslaagd na perfect afgelegd parcour

Bericht door Benny Stinkens »

Het is natuurlijk jammer om zo je examen te eindigen.
Maar hij is wel "ergens" tegenaan gereden op zijn examen.

Of dit nu een haag, een ander voertuig of een persoon zou zijn maakt niet veel uit.
Of dit nu lichtjes is of minder lichtjes, of met weinig of redelijk wat schade maakt ook niet veel uit.

Doel van het examen is laten zien dat je veilig kan rijden, zonder ergens tegenaan te rijden.
Dit is hier niet gebeurd, en ik denk niet dat je van een examinator kan verwachten dat hij iemand die ergens tegenaan rijdt op zijn examen zou laten slagen.

Ik vrees dus dat je er niet veel aan kunt doen.
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: tweede keer niet geslaagd na perfect afgelegd parcour

Bericht door Stefan Peeters »

Wanneer je niet akkoord bent met het resultaat van het examen ga je onmiddellijk na het examen naar de hoofdexaminator.

Maar ik vermoed dat je daar niet veel kans maakt: je zegt zelf dat je zoon tegen een haagje aan is gereden; een aanrijding is volgens het examenreglement een reden voor een uitgesteld (=niet-geslaagd) examen.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
Renzo50
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 dec 2016, 09:12

Re: tweede keer niet geslaagd na perfect afgelegd parcour

Bericht door Renzo50 »

Ok Bedankt voor de info
Plaats reactie