Voorlopig Rijbewijs Wachttijd

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Evall
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 dec 2016, 11:27

Voorlopig Rijbewijs Wachttijd

Bericht door Evall »

Goedemiddag, ik weet niet meteen of dit de juiste categorie is om dit onder te plaatsen, maar ik wist niet goed waar het wel thuishoorde.

Mijn eerste voorlopig rijbewijs liep van maart 2011 tot maart 2014.
Mijn wachttijd van drie jaar liep dus tot maart 2017.

Ik wil natuurlijk graag mijn rijbewijs halen voor de aanpassingen van juni 2017.

Ik heb mijn theorie behaald op 30 december en ik ben vandaag, 31 december, gaan proberen mijn voorlopig af te halen (met begeleider, zodat mijn 3 maand stage al begon), maar ze zeiden dat dit niet kon, en ik moest wachten tot maart 2017.
Nu is mijn vraag:

1. Kan ik volgende week, in januari 2017, wanneer de 3 jarige wachttijd regel vervalt, gewoon mijn voorlopig rijbewijs met begeleider zonder problemen afhalen?
Of 2. (mijn rijlessen starten 4 maart 2017) Vraag ik gewoon 1 rijles aan in januari zodat mijn 3 maand stage al begint vanaf januari zogezegd, en ik voor juni mijn examen kan doen?

Ik hoop dat puntje 1 mogelijk is, maar wou het hier toch even vragen zodat ik niet weer voor niks aan het gemeentehuis sta.

Alvast bedankt!
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Voorlopig Rijbewijs Wachttijd

Bericht door GRO »

Je kan dat doen 10 dagen nadat het in het Staatsblad is verschenen.
Evall
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 dec 2016, 11:27

Re: Voorlopig Rijbewijs Wachttijd

Bericht door Evall »

GRO schreef:Je kan dat doen 10 dagen nadat het in het Staatsblad is verschenen.
Bedankt voor het antwoord :) Dus in principe kan ik rond 10 januari zonder problemen een voorlopig rijbewijs met begeleider afhalen
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Voorlopig Rijbewijs Wachttijd

Bericht door Inazuma »

Eerst zien wanneer het in het Staatsblad verschijnt dus ...
Plaats reactie