afslag rond punt Vredestraat Kontich

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
hannelorev

afslag rond punt Vredestraat Kontich

Bericht door hannelorev »

Beste,

Ik heb een vraag met betrekking tot het ronde punt aan de Vredestraat in Kontich.

Stel je komt tijdens het examen uit de Vredestraat (aangegeven met de rode pijl) en de examinator vraagt je de eerste afslag te nemen. Nu ligt de eerste afslag in feite vlak naast de straat waaruit je komt. Maar daar kan je moeilijk in één vlotte beweging meteen inslaan. Moet je dan een rondje rijden en hem dan nemen (blauwe route) of moet je de eerstvolgende daarna (groene route) nemen.

In principe gaat de blauwe pijl richting de eerste echte afslag, maar wanneer je het rond punt net bent opgereden zou je ook kunnen zeggen dat de groene de eerste is die je tegenkomt.

Ik twijfel hierover omdat het misschien wat raar is om op een examen ineens een volledig rondje te gaan rijden.

En ook: Ik heb dit punt vandaag driemaal gedaan en telkens vond ik het tijdens het rijden verwarrend waar in te slaan omdat de oprit en de afslag van rood en blauw in het echt een beetje overlappen. Aansluitend aan mijn vraag hierboven, vraag ik mij af in hoeverre ze je op het examen afrekenen moest je bij twijfel nog eens rond rijden omdat je de afslag niet goed gezien hebt. (Ik weet ondertussen wel goed dat als ik dit rond punt nader ik moet opletten maar toch, stress doet soms vreemde dingen :) )

Afbeelding

Alvast bedankt!
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: afslag rond punt Vredestraat Kontich

Bericht door de rijprof »

Meestal gaat men op examens de uitrit 'brug over de spoorweg' nemen richting Hove Geelhandlaan of
men neemt richting Edegem naar grote baan' (verkeerslichten aan de Kreatos).
Soms neemt men de de straat van de 1ste uitrit, maar dan ga je reeds vóór de rotonde rechtsaf (daar staat een stopbord).
Een toertje rond kan ook geen kwaad.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie