Geslaagd, maar zelf ontevreden.

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
timmy97
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 dec 2016, 19:51

Geslaagd, maar zelf ontevreden.

Bericht door timmy97 »

Heey,

Ik heb mijn rijexamen gisteren afgelegd toch ben ik niet tevreden
- snelheid bebouwde kom, zone 30 ....
- schakelen, eco+
- Keren en parkeren (goed zelf's voorrang gegeven tijdens de S)

Maar ik zit toch met iets ik heb "onvoldoende" gekregen op voorrang.
Maar natuurlijk geslaagd door mij sterk te herpakken.
De eerste voorrang van rechts, de persoon bleef lang wachten ik heb kwam uit een Eenrichtingsstraat.
ik bleef stilletjes bollen toen ben ik voorruit gereden omdat ik sterk bang was om te buizen voor geen voorrang te nemen of ook te gaan verlenen.
Daarna sterk herpakt en net niet tot 0km/u gekomen bij de voorrang van rechts en toch zeker 3a4 keer voorrang van rechts verleend zonder het bord B17.
En ja, zeker als ik voorrang van rechts geef aan een volgende bocht maar de persoon van rechts had geen B3,B1,B5 en ik had geen B9,B7 dus ik moest voorrang van rechts verlenen maar de persoon van rechts had geen bestuurders van rechts dus het duurde lang voor ze opreed dus ik kon een boek gelezen hebben ze reed eindelijk op met amai wat een gezicht ik denk dat ik daarmee mijn praktijk examen mee gered heb :P

Dus oké, ik kom toe op het examencentrum krijg ik als volgt te horen dat ik geslaagd ben buiten 1 "fout" waarvan in mijn boek staat dat ik gebuisd moet zijn.
Ik had mij dus wel goed herpakt, ik ga nu ook mijn laatste puntje geleerd hebben.

Wat mij ook opvalt is dat bestuurders een STOP (B5. Stoppen en voorrang verlenen.) krijgen oftewel, een B5 bord zoals ik eens krijg bij een defect licht de bestuurders van links bleven maar wachten toen ik eens wat later een de lichten passeer van wie links staat was er geen bord dus dan geld voorrang van rechts, maar persoon van rechts moet voorrang verlenen aan de andere bestuurders dus als je dan een aanrijdingsformulier invult dan is dit toch raar dus dan zijn beide partijen toch bv in fout? ("bij defect licht")

Wat denken jullie van deze situatie terecht geslaagd of niet?
Ik heb het gevoel van niet, ondanks ik goed gereden heb en voor de rest goed toegepast heb.


mvg,
GRO
Administrator
Berichten: 12746
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Geslaagd, maar zelf ontevreden.

Bericht door GRO »

Wat denken jullie van deze situatie terecht geslaagd of niet?
Als de examinator oordeelt dat je geslaagd bent, dan ben je geslaagd.

Ik heb al veel berichten gelezen van jongeren die niet geslaagd zijn en vinden dat het onterecht is.
De eerste keer dat ik een bericht lees van iemand die geslaagd is en twijfelt of het wel terecht is. Eigenlijk een bericht om in te kaderen.

Uiteraard is alles nog niet 100% perfect. Hoe meer kilometers je rijdt, hoe meer ervaring je zult opdoen en het vlotter alles zal gaan.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Geslaagd, maar zelf ontevreden.

Bericht door de rijprof »

Als jij een stopbord hebt, heeft het dwarsverkeer normaal een bord voorrang (of voorrangsweg).
Het vervelende is vaak dat men het bord voorrangsweg 'ergens' plaatst langs de weg en ook vaak herhaalt voorbij het kruispunt...waardoor mensen soms geen bord zien en denken dat het voorrang aan rechts is.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
timmy97
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 dec 2016, 19:51

Re: Geslaagd, maar zelf ontevreden.

Bericht door timmy97 »

Nog eens opgelet! natuurlijk moest ik niet kijken want toen werkten de lichten.

Nie zie ik dat er ong, 5m ervoor een B15 inp, van onder het licht staat.
Dus de persoon die mij voorliet was hoffelijk. (Tijdens het defect!)
Dus nu ben ik voorbereid en klaar. (2M geleden) Ik vond het zelf al vreemd.

Laat het verkeer maar komen :p

Bedankt!
Plaats reactie