verwarring bij richting kruispunt

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
hannelorev

verwarring bij richting kruispunt

Bericht door hannelorev »

Hallo

Al een hele tijd geleden heb ik met de rijschool langs een bepaald punt gereden. Mijn instructeur vertelde mij dat zowat alle mensen hier de eerste keer verkeerd rijden. Nu ik volop in Kontich aan het rondrijden ben ter voorbereiding van mijn examen wou ik dan ook graag dit punt opnieuw opzoeken. Het gaat over de kruising van de N171 met de Keizershoek (foto's bijgevoegd). Het probleem ging er destijds over dat de meeste mensen niet zien dat ze al vrij snel rechts moeten afslaan willen ze niet verplicht rechtdoor rijden. Nu bekeek ik dit als voorbereiding via maps en om de een of andere reden lijkt het mij alsof ik aan de kruising zelf niet aan uit kan.

Kloppen mijn pijlen op deze manier? Blokkeren rood en geel elkaar niet in het midden? En mag je wanneer je van links komt dan niet afslaan?

Het komt misschien wat dom over dat ik niet weet wat te doen maar ik ben wel oprecht even verward. Ik ga er sowieso nog langs rijden maar ik wou graag even op voorhand kijken of ik wat duidelijkheid kan krijgen voordat ik daar lig te sukkelen.

Afbeelding
Afbeelding
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: verwarring bij richting kruispunt

Bericht door de rijprof »

Meestal gaat men op examens aan dat kruispunt naar links, de ruime rode lijn, vanuit St. Rita > richting hondenasiel.
Blokkeren rood en geel elkaar niet in het midden?
Neen, want als jij groen hebt, heeft de gele lijn rood.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: verwarring bij richting kruispunt

Bericht door Benny Stinkens »

Ik ken het kruispunt niet, maar volgens mij kloppen de rode lijnen niet. :idea:
Op de foto van onder naar boven bekeken "de rode lijn rechts"
Daar moet hij de verkeersgeleider rechts voorbij rijden en dan pas links afslaan.
Nu rijdt hij de verkeersgeleider links voorbij en dat is niet toegestaan.
Het probleem ging er destijds over dat de meeste mensen niet zien dat ze al vrij snel rechts moeten afslaan willen ze niet verplicht rechtdoor rijden.
Waarom zouden ze daar als ze de verkeersgeleider rechts voorbij rijden verplicht zijn om rechtdoor te rijden. :?:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: verwarring bij richting kruispunt

Bericht door Benny Stinkens »

de rijprof schreef:Meestal gaat men op examens aan dat kruispunt naar links, de ruime rode lijn, richting hondenasiel.
Blokkeren rood en geel elkaar niet in het midden?
Neen, want als jij groen hebt, heeft de gele lijn rood.
Volgens mij is rood daar dus aan het spookrijden. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
hannelorev

Re: verwarring bij richting kruispunt

Bericht door hannelorev »

Nu ik erop terugkijk was het eigenlijk toch een domme vraag, ik had totaal over het hoofd gezien dat er daar verkeerslichten staan... :oops:
Maar toch bedankt iedereen!
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: verwarring bij richting kruispunt

Bericht door de rijprof »

Er bestaan geen domme vragen :wink: . Zeer goed van jou om voor de zekerheid nog eens te dubble-checken.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie