Ik vraag me 2 zaken af voor het praktijkexamen:
1)Stel (het kan door de stress komen) dat je op het examen naar rechts gaat ipv links of iets dergelijks. Kortom: misrijden dus. Ben je dan gebuisd?
2)En stel ze zeggen dat je buist om welke reden dan ook, zeggen ze dan ook de weg terug naar het rijexamen?
De te volgen weg op examen
-
- Berichten: 4191
- Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
- Locatie: hemiksem
Re: De te volgen weg op examen
Nog niet noodzakelijk.Eve3 schreef:Ik vraag me 2 zaken af voor het praktijkexamen:
Stel (het kan door de stress komen) dat je op het examen naar rechts gaat ipv links of iets dergelijks. Kortom: misrijden dus. Ben je dan gebuisd?
Als dat je één keer overkomt, en je begaat daarbij géén verkeersovertreding kan het nog door de vingers gezien worden. Let wel : wanneer het meermaals voorvalt, gaat het wél een probleem opleveren. Dat is een soort veiligheid die men inbouwt om te vermijden dat slimmeriken de boel zouden proberen te belazeren door telkens een gemakkelijkere weg proberen te nemen.
Nu, je mag altijd vragen om de instructie nog 's te herhalen. (bvb : omdat je van zenuwachtigheid vergeten bent, of omdat je 't niet goed gehoord hebt). De examinator maakt daar geen enkel probleem van. Opgelet : de begeleider mag de instructie NIET herhalen ! De begeleider moet blijven zwijgen, de examinator zal de instructie herhalen
Uiteraard. Anders geraakt de examinator zélf ook niet terug naar het examencentrum.Eve3 schreef: En stel ze zeggen dat je buist om welke reden dan ook, zeggen ze dan ook de weg terug naar het rijexamen ?
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
-
- Administrator
- Berichten: 6824
- Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
- Locatie: Dilsen
Re: De te volgen weg op examen
Meestal krijg je de uitslag pas te horen als je terug aan het examencentrum bent.Eve3 schreef:En stel ze zeggen dat je buist om welke reden dan ook, zeggen ze dan ook de weg terug naar het rijexamen ?
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Re: De te volgen weg op examen
Binnenkort volgt het examen. Ik heb er zeer veel stress voor.
Zo heb ik de neiging om ipv slippende koppeling te gebruiken snel naar de eerste te schakelen. Is dat verkeerd? Ik kan slippende koppeling maar het moest maar eens mis gaan zit er in mijn hoofd. Dus kies ik voor de veilige methode. (om stress uit te sluiten)
En ik zit met doemscenario's in mijn hoofd. Wat als ik naar links moet voorsorteren maar je kan er niet door of niemand laat je door? Ben je dan gebuisd want dan sta je op de strook om rechtdoor te gaan. Ik veronderstel in dergelijk geval dat je bij eerst volgend kruispunt opnieuw naar links moet.
Zo heb ik de neiging om ipv slippende koppeling te gebruiken snel naar de eerste te schakelen. Is dat verkeerd? Ik kan slippende koppeling maar het moest maar eens mis gaan zit er in mijn hoofd. Dus kies ik voor de veilige methode. (om stress uit te sluiten)
En ik zit met doemscenario's in mijn hoofd. Wat als ik naar links moet voorsorteren maar je kan er niet door of niemand laat je door? Ben je dan gebuisd want dan sta je op de strook om rechtdoor te gaan. Ik veronderstel in dergelijk geval dat je bij eerst volgend kruispunt opnieuw naar links moet.
-
- Medewerker
- Berichten: 8352
- Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
- Contacteer:
Re: De te volgen weg op examen
Dat hangt een beetje af van jouw snelheid. Als je te vroeg naar 1ste schakelt (boven de 15 km/u) is dat niet nodig en levert je dat misschien een voorbehoud op. Op zich is dat niet erg, maar tracht enkel naar 1ste te schakelen als je trager rijdt dan 10 km/u.(eerder stapvoets) Met een iets hogere snelheid (+10 km/u) kun je nog rustig doorstarten in 2de.Zo heb ik de neiging om ipv slippende koppeling te gebruiken snel naar de eerste te schakelen.
Als het echt niet veilig kan, rij je maar rechtdoor.Wat als ik naar links moet voorsorteren maar je kan er niet door of niemand laat je door?
Maar je kunt wel al je pinker aanzetten (vragen), je lichtjes naar links begeven (lichtjes aandringen), zorgen dat op gelijke snelheid rijdt (dan kun je in relatief kleine ruimtes tussenvoegen) en dan is de kans dat iemand je voorlaat al heel wat groter.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden