Voorwaarden praktijkopleiding

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Dokato

Voorwaarden praktijkopleiding

Bericht door Dokato »

Hallo,

Ik ben geslaagd voor het theorie examen, heb nu een formulier "Aanvraag om een voorlopig rijbewijs" en zit nu met volgende vragen:

- Hoelang is dit formulier geldig? Hoelang kan ik wachten voor ik daadwerkelijk een rijbewijs ga aanvragen?
- Ik heb nog geen praktijklessen gevolgd en heb dus geen "bekwaamheidsattest". Kan ik alsnog het rijbewijs van model 18 maanden aanvragen en daarna met de praktijklessen beginnen? Of moet ik eerst de 20 uur rijles hebben gevolgd en dus het attest bezitten vooraleer ik dit kan doen?
- Moet je überhaupt in het bezit zijn van een voorlopig rijbewijs om met de praktijklessen te beginnen?

Alvast bedankt.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Voorwaarden praktijkopleiding

Bericht door de rijprof »

- Hoelang is dit formulier geldig? Hoelang kan ik wachten voor ik daadwerkelijk een rijbewijs ga aanvragen?
Geslaagd voor theorie is 3 jaar geldig maar als je praktijkexamen gaat doen, moet jouw theorie ook nog minstens 3 jaar geldig zijn.
- Ik heb nog geen praktijklessen gevolgd en heb dus geen "bekwaamheidsattest". Kan ik alsnog het rijbewijs van model 18 maanden aanvragen en daarna met de praktijklessen beginnen? Of moet ik eerst de 20 uur rijles hebben gevolgd en dus het attest bezitten vooraleer ik dit kan doen?
Model 18 maand (zonder begeleider) kun je pas krijgen ná het volgen van 20 u. rijles in een erkende rijschool.
- Moet je überhaupt in het bezit zijn van een voorlopig rijbewijs om met de praktijklessen te beginnen?
Neen, je mag lessen nemen zonder voorlopig rijbewijs en daarna een voorlopig rijbewijs aanvragen om te gaan oefenen.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie