kan ik een bijlage 4 verkrijgen als mijn voorlopige rijbewijs 9 jaar over tijd en verloren is

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
DaVinci
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 sep 2016, 17:34

kan ik een bijlage 4 verkrijgen als mijn voorlopige rijbewijs 9 jaar over tijd en verloren is

Bericht door DaVinci »

Hallo allemaal

Ik zit met een vraagje

Ik heb 9 jaar geleden mijn voorlopige rijbewijs gehaald.
Ik ben deze verloren. Na 3 jaar kreeg ik een brief van de gemeente dat mijn voorlopig rijbewijs over tijd was en dat ik deze moest indienen.
Ik ben toen naar de gemeente gegaan om te melden dat ik mijn voorlopig rijbewijs ben verloren en niet kon inleveren.
Na 9 jaar vandaag ben ik weer geslaagd voor mijn theoretisch examen en weer met hulp van deze site.
Mijn vraag is . Kan ik nu naar de gemeente gaan om een bijlage 4 te verkrijgen zodat ik 6u rijschool kan volgen om die 3 maanden wachttijd te vermijden.
Alvast hoop ik op een snel antwoord

Met vriendelijke groeten
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: kan ik een bijlage 4 verkrijgen als mijn voorlopige rijbewijs 9 jaar over tijd en verloren is

Bericht door Inazuma »

DaVinci schreef: Kan ik nu naar de gemeente gaan om een bijlage 4 te verkrijgen zodat ik 6u rijschool kan volgen om die 3 maanden wachttijd te vermijden.
Neen.
Je begint gewoon opnieuw van "nul" met een nieuw voorlopig rijbewijs B

Je voorlopig rijbewijs B is immers al meer dan 3 jaar volledig vervallen :arrow: reset :-)
rgh

Re: kan ik een bijlage 4 verkrijgen als mijn voorlopige rijbewijs 9 jaar over tijd en verloren is

Bericht door rgh »

Inazuma schreef: 19 sep 2016, 18:24
DaVinci schreef: Kan ik nu naar de gemeente gaan om een bijlage 4 te verkrijgen zodat ik 6u rijschool kan volgen om die 3 maanden wachttijd te vermijden.
Neen.
Je begint gewoon opnieuw van "nul" met een nieuw voorlopig rijbewijs B

Je voorlopig rijbewijs B is immers al meer dan 3 jaar volledig vervallen :arrow: reset :-)
rgh

Re: kan ik een bijlage 4 verkrijgen als mijn voorlopige rijbewijs 9 jaar over tijd en verloren is

Bericht door rgh »

EN als mijn verlopige rijbewijs 2 jaren geleden vervallen is?
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: kan ik een bijlage 4 verkrijgen als mijn voorlopige rijbewijs 9 jaar over tijd en verloren is

Bericht door Inazuma »

rgh schreef: 09 feb 2019, 12:23 EN als mijn verlopige rijbewijs 2 jaren geleden vervallen is?
Dan wel

Of een splinternieuw nieuw Voorlopig Rijbewijs B M12
Da's net mogelijk geworden

https://mobilit.belgium.be/nl/wegverkee ... orie_b_m12
Plaats reactie