theore vervallen 24/03/2016 en voorlopig vervalt 22/09/2016

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
the world
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2016, 19:31

theore vervallen 24/03/2016 en voorlopig vervalt 22/09/2016

Bericht door the world »

er is geen plaats voor praktijk examen. en volgende week vervalt mijn voorlopig rijbewijs van 36 maanden.

mag toch een praktijk examen afleggen na de verval voorlopig rijbewijs?

is het mogelijk om mijn rijbewijs te vernieuwen? (18m)

als ik theoretisch examen afleg voor de vervaldag van voorlopig rijbewijs, blijft mijn rijbewijs nog geldig.

kan ik met een nieuwe theoretisch examen mijn voorlopig rijbewijs en theorie verlengen???


wat kan ik best doen op dit moment???

morgen ochtend wil ik theorie afleggen en daarna naar stadhuis om mijn rijbewijs te verlengen???

mag ik dat eigenlijk OOK na verval van voorlopig rijbewijs doen???
kan ik na 6u praktijklessen meteen praktijk afleggen?? en uitendelijk defenitieve rijbewijs geraken...
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: theore vervallen 24/03/2016 en voorlopig vervalt 22/09/2016

Bericht door Inazuma »

the world schreef:mag toch een praktijk examen afleggen na de verval voorlopig rijbewijs?
Enkel na enkele uren (6) opleiding bij de rijschool, en dan mag je enkel mét een erkende rijschool examen gaan doen.
is het mogelijk om mijn rijbewijs te vernieuwen? (18m)
Theoretisch kan dat
Praktisch niet : je moet eerst 20 uren rijles volgen bij de rijschool ...
Krijg je niet meer georganiseerd.

Blijkbaar had je reeds 20 uur gevolgd ...
viewtopic.php?f=2&t=22351

als ik theoretisch examen afleg voor de vervaldag van voorlopig rijbewijs, blijft mijn rijbewijs nog geldig.
Je voorlopig rijbewijs is van voor 3 februari 2014, je hoeft dus niet minder dan 3 jaar geleden geslaagd te zijn voor de theorie .

Je zal de theorie echter toch moeten terugdoen, om examen af te mogen leggen met de rijschool
EN om een nieuw voorlopig rijbewijs 18M te kunnen krijgen (dat valt onder de huidige regeling)
kan ik met een nieuwe theoretisch examen mijn voorlopig rijbewijs en theorie verlengen???
Theorie begint terug te tellen, maar voorlopig rijbewijs kan je hier NIET door verlengen
morgen ochtend wil ik theorie afleggen en daarna naar stadhuis om mijn rijbewijs te verlengen???
Verlengen kan dus niet ...

Veranderen van model kan wél, maar ENKEL binnen de geldigheid van je huidige voorlopige rijbewijs
Ga best wat vroeger dan nipt / of te laat :!:

kan ik na 6u praktijklessen meteen praktijk afleggen??
Ja
Plaats reactie