Welke snelheden?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
new_beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jun 2016, 07:56

Welke snelheden?

Bericht door new_beginner »

Hallo,

Ik ben niet zeker van de snelheden die ik moet aanhouden. Zie foto.

De regel is toch, snelheid van bord volgen tot aan volgende kruispunt.
Kloppen deze snelheden op de foto?
Want 70 rijden voor 30 meter en terug op 50. Wat voor zin heeft het?

Afbeelding
new_beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jun 2016, 07:56

Re: Welke snelheden?

Bericht door new_beginner »

Ik weet niet hoe ik een link naar maps google kan zetten. Het is in Sint-Niklaas.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Welke snelheden?

Bericht door de rijprof »

't Is niet omdat er een bord 70 staat dat je 70 moet of kunt rijden.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Welke snelheden?

Bericht door bert.covens »

new_beginner schreef:Ik weet niet hoe ik een link naar maps google kan zetten. Het is in Sint-Niklaas.
new_beginner schreef:Ik weet niet hoe ik een link naar maps google kan zetten. Het is in Sint-Niklaas.
>>> klik :wink:
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
new_beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jun 2016, 07:56

Re: Welke snelheden?

Bericht door new_beginner »

de rijprof schreef:'t Is niet omdat er een bord 70 staat dat je 70 moet of kunt rijden.
Stel dat ik tijdens examen 50 rijd op dat stuk van 70. Dat stuk kan ik zeker 70 halen.
Dan bestaat de kans dat de examinator ervan uit gaat dat ik de max.snelheid niet ken. Gebuisd dus.
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Welke snelheden?

Bericht door bert.covens »

new_beginner schreef: Stel dat ik tijdens examen 50 rijd op dat stuk van 70. Dat stuk kan ik zeker 70 halen.
Dan bestaat de kans dat de examinator ervan uit gaat dat ik de max.snelheid niet ken. Gebuisd dus.
De examinator zegt je vooraf dat hij verwacht dat je met een aangepaste snelheid rijdt. Dat houdt ondermeer in, dat je bij kruispunten waar de voorrang van rechts geldt, je in staat moet zijn om aan die voorrangsplicht te voldoen. Hoe snel je dan veilig kan rijden, hangt dan ondermeer ook af van de zichtbaarheid op dat kruispunt.

Gebuisd ben je, als je voortdurend (en onnodig) storend traag in het verkeersbeeld rijdt. Maar ik heb toch al vaak gezien dat een examinator dan éérst nog geneigd is je een stille hint te geven. "U mag hier 70 hoor", of "Ik zou toch graag zien dat u een beetje vlotter rijdt", of wat ludieker. Als je die hint dan goed oppikt en vlotter gaat rijden, zijn er nog geen te grote potten gebroken. Blijf je dan storend traag rijden, dan ziet 't er inderdaad niet al te best uit .....
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
new_beginner
Berichten: 15
Lid geworden op: 04 jun 2016, 07:56

Re: Welke snelheden?

Bericht door new_beginner »

bert.covens schreef:
new_beginner schreef: Stel dat ik tijdens examen 50 rijd op dat stuk van 70. Dat stuk kan ik zeker 70 halen.
Dan bestaat de kans dat de examinator ervan uit gaat dat ik de max.snelheid niet ken. Gebuisd dus.
De examinator zegt je vooraf dat hij verwacht dat je met een aangepaste snelheid rijdt. Dat houdt ondermeer in, dat je bij kruispunten waar de voorrang van rechts geldt, je in staat moet zijn om aan die voorrangsplicht te voldoen. Hoe snel je dan veilig kan rijden, hangt dan ondermeer ook af van de zichtbaarheid op dat kruispunt.

Gebuisd ben je, als je voortdurend (en onnodig) storend traag in het verkeersbeeld rijdt. Maar ik heb toch al vaak gezien dat een examinator dan éérst nog geneigd is je een stille hint te geven. "U mag hier 70 hoor", of "Ik zou toch graag zien dat u een beetje vlotter rijdt", of wat ludieker. Als je die hint dan goed oppikt en vlotter gaat rijden, zijn er nog geen te grote potten gebroken. Blijf je dan storend traag rijden, dan ziet 't er inderdaad niet al te best uit .....
Bedankt, ik heb nu wat meer vertrouwen.
Plaats reactie