wetgeving 2017 praktijkexamen rijbewijs B overgang

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
jenskens

wetgeving 2017 praktijkexamen rijbewijs B overgang

Bericht door jenskens »

Hallo,

Stel dat ik mijn theorie (en dus mijn voorlopig rijbewijs) behaal in Augustus 2017, maar ik wil mijn praktijkexamen afleggen in Januari 2017, dan zijn er ongeveer 5 maanden verstreken.
Moet ik met de nieuwe wetgeving dan eigenlijk wachten tot mei 2017, zodat er 9 maanden voorbij zijn.
Betekent dat dan ook dat ik nog eens later voor een tweede keer mijn praktijkexamen zal moeten afleggen?
Of geldt dan nog steeds de oude wetgeving, omdat ik mijn theorie nog in 2016 behaalde?

En nog eentje:
Stel dat ik mijn praktijkexamen in december 2016 afleg, maar ik slaag niet en moet het praktijkexamen bv. in januari 2017 opnieuw afleggen.
Kan dit dan of moet ik dan weer eerst 9 maanden in bezit zijn van mijn voorlopig rijbewijs.

Groeten!
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: wetgeving 2017 praktijkexamen rijbewijs B overgang

Bericht door GRO »

Zodra de definitieve besluiten verschenen zijn, kunnen we antwoorden.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: wetgeving 2017 praktijkexamen rijbewijs B overgang

Bericht door Inazuma »

Normaal - al kan je met politici nooit zeker weten - blijf je verder gaan onder de regelgeving waaronder je het voorlopige rijbewijs behaalde ...

Zou echter kunnen dat de inhoud van het examen verandert - ook voor wie nog een "oud" voorlopig rijbewijs B heeft
Dat is in 2006 ook gebeurd voor iedereen (werd wel simpeler toen)
jenskens

Re: wetgeving 2017 praktijkexamen rijbewijs B overgang

Bericht door jenskens »

jenskens schreef:Hallo,

Stel dat ik mijn theorie (en dus mijn voorlopig rijbewijs) behaal in Augustus 2017, maar ik wil mijn praktijkexamen afleggen in Januari 2017, dan zijn er ongeveer 5 maanden verstreken.
Moet ik met de nieuwe wetgeving dan eigenlijk wachten tot mei 2017, zodat er 9 maanden voorbij zijn.
Betekent dat dan ook dat ik nog eens later voor een tweede keer mijn praktijkexamen zal moeten afleggen?
Of geldt dan nog steeds de oude wetgeving, omdat ik mijn theorie nog in 2016 behaalde?

En nog eentje:
Stel dat ik mijn praktijkexamen in december 2016 afleg, maar ik slaag niet en moet het praktijkexamen bv. in januari 2017 opnieuw afleggen.
Kan dit dan of moet ik dan weer eerst 9 maanden in bezit zijn van mijn voorlopig rijbewijs.

Groeten!
Ok toch bedankt!
en nog eens voor de duidelijkheid bedoelde ik eigenlijk 'augustus 2016' ;)
Plaats reactie