Rijden in een stad

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Gast

Rijden in een stad

Bericht door Gast »

Hallo iedereen,

Sinds 4 maanden heb ik mijn rijbewijs, ik woon in een grote stad, heb geen eigen auto en moet af en toe de auto van anderen gebruiken.
Ik ben het openbaar vervoer gewoon, maar heb toch m'n rijbewijs gehaald omdat het moest van familie.
Ik krijg nog steeds de reactie dat ik even goed rijd, maar sinds enkele maanden haat ik het! Ik rijd echt niet meer graag. Ik begin al op voorhand te panikeren als ik weet dat ik iemand moet gaan ophalen met de auto of ergens naartoe moet met de auto.
Waarom?
Omdat ik rijden in een stad echt niet plezant vind, vooral niet in de kleine straatjes en achterbuurten waar ik door moet.
Ze zitten altijd in uw gat te duwen, toeten als je overduidelijk aan het parkeren bent in een éénrichtingstraat waardoor dat ze ocharme even moeten wachten eer ze terug kunnen verder rijden. Of bijvoorbeeld dat de ongeduldige chauffeur achter mij liever had dat ik onder de tram belandde dan eventjes te willen wachten. De helft vergeet precies wat defensief rijden is en ze blokkeren per se kruispunten omdat zij per se vooruit willen gaan als ze groen licht hebben ook al kan de rest dan geen kant meer uit.
Ik krijg stress van andere chauffeurs, ik word mottig van het machogedrag van anderen. Hoffelijkheid bestaat nog maar amper.

Ik probeer om er mij minder van aan te trekken, en soms lukt dat ook wel. Maar ik wil gewoon zonder angst en stress kunnen rijden.
En ik moet eerlijk toegeven dat ik meer en meer de neiging krijg om ne keer mijn raam naar beneden te doen en zelf beginnen schelden op alle egoïstische chauffeurs.
Ik vind het gewoon heel erg dat ik bijna ween van de stress als ik er nog maar aan denk dat ik binnen 4 dagen weer een ganse rit door de stad moet doen.

Hebben jullie tips?
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Rijden in een stad

Bericht door Inazuma »

Rijden in een (drukke) stad is gewoon niet leuk ...

Nog minder van aantrekken dus .
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Rijden in een stad

Bericht door de rijprof »

Ik denk dat heel veel mensen, zelfs ervaren bestuurders, zich herkennen in wat jij beschrijft en hoe langer hoe meer.
Leren mee leven en je best niet te druk maken.
Het positieve is dat je in de stad enorm veel rijervaring opdoet.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie