Rijexamen of buisexamen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Sonja V

Rijexamen of buisexamen

Bericht door Sonja V »

Wat een belachelijke boel is het rijexamen. Mijn dochter gaat voor de 3de keer met de rijschool haar examen afleggen. Welgeteld 10minuten heeft ze mogen rijden. Op een kruispunt met voorrang van rechts geeft zij voorrang. Ze wil vertrekken, maar ziet dan een voetganger die schuin het kruispunt oversteekt en stopt direct. Gebuisd! Wat is hier het probleem? Die voetganger stak niet op een zebrapad over, en zij stopt onmiddelijk. De rijinstructeur heeft niet moeten ingrijpen. Ze moest nadien direct terug naar het examen centrum. Heeft niemand dit ooit in de praktijk meegemaakt?! Dit heeft echt niks meer te maken met goed of slecht kunnen rijden, maar gewoon met kunnen buizen.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Rijexamen of buisexamen

Bericht door GRO »

U schrijft dat uw dochter examen aflegt met de rijschool. Als een examen al na 10 minuten wordt stop gezet, is dit een teken dat er iets heel ergs gebeurt.
Stel dat het niets ergs was, waarom is de lesgever van de rijschool dan niet onmiddellijk na het examen naar de hoofdexaminator gegaan? Daar kan immers klacht worden neergelegd. Dat vind ik wat vreemd aan je verhaal.

De mogelijkheden om klacht neer te leggen staan trouwens uitgelegd in ons praktijkboek
http://www.gratisrijbewijsonline.be/beg ... jkboek.htm
Gast

Re: Rijexamen of buisexamen

Bericht door Gast »

GRO schreef:U schrijft dat uw dochter examen aflegt met de rijschool. Als een examen al na 10 minuten wordt stop gezet, is dit een teken dat er iets heel ergs gebeurt.
Stel dat het niets ergs was, waarom is de lesgever van de rijschool dan niet onmiddellijk na het examen naar de hoofdexaminator gegaan? Daar kan immers klacht worden neergelegd. Dat vind ik wat vreemd aan je verhaal.

De mogelijkheden om klacht neer te leggen staan trouwens uitgelegd in ons praktijkboek
http://www.gratisrijbewijsonline.be/beg ... jkboek.htm
Zelfs de lesgever snapt er niks van. En ja hij is verhaal gaan halen, maar heeft niks uitgehaald. En klacht neer leggen. Laat me niet lachen. Ze moet haar rijbewijs nog halen hé. Hoe dikwijls moet ze dan nog proberen.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Rijexamen of buisexamen

Bericht door de rijprof »

Plots, onverwachts hard remmen kan ook gevaarlijk zijn. Was dat noodzakelijk of was het wat een voorbarige paniekreactie?
Hoeveel ruimte was er nog met de voetganger? Reed er iemand dicht achter haar? Hinderde ze onnodig het verkeer? We waren er niet bij en dan is het moeilijk om daarover te oordelen. Ik veronderstel dat de examinator toch wel een woordje uitleg heeft gegeven over waarom het niet goed was.
Wat waren de andere fouten?
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
pianist61
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 aug 2016, 17:21

Re: Rijexamen of buisexamen

Bericht door pianist61 »

Sonja, dit was ook het geval bij mij, midden op een drukke baan staken er een groep van ongeveer 20 jongeren zomaar de straat over terwijl er geen zebrapad was. En ik ben moeten stoppen aangezien ik niemand in gevaar wou brengen. En dit werd als een grote fout bezien, de examinator zei dat ik anderen heb toegelaten een verkeersovertreding te doen. Terwijl de helft van de groep al aan het oversteken was en midden op mijn weg stonden. Volgende keer zal ik ze dan maar moeten aanrijden he.. wat een logica die examinatoren!
Plaats reactie