Klacht indienen al ooit geholpen?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
De gebuisde

Klacht indienen al ooit geholpen?

Bericht door De gebuisde »

Hey, ik ben vandaag gebuisd en volledig onterecht ddor 'de dikke van deur e'. Op mijn blad waar de fouten op staan, staan regelrechte leugens! Het was al duidelijk van seconde 1 dat ze zeer slechtgezind was. Ik dien onmiddelijk klacht ik en doe er alles aan om deze vrouw weg te krijgen. Ik vroeg me alleen af of er al ooit iemand iets bereikt heeft met klacht in te dienen in deurne.

Groetjes
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Klacht indienen al ooit geholpen?

Bericht door GRO »

Natuurlijk kan je met succes klacht indienen, als je dat doet zoals in ons praktijkboek staat uitgelegd.
Maar als je dat doet in de stijl van jouw bericht, dan haalt het natuurlijk niets uit en is het verloren moeite.
Gast

Re: Klacht indienen al ooit geholpen?

Bericht door Gast »

Daar heb je gelijk in. Mijn advocaat is intussen al met de zaak bezig. Dit kan niet door de beugel en is pure discriminatie.
ArthurB

Re: Klacht indienen al ooit geholpen?

Bericht door ArthurB »

Hetzelfde bij mij gebeurd deze ochtend. Ze heeft een slechte dag denk ik. Wij dienen ook klacht in.

Succes
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Klacht indienen al ooit geholpen?

Bericht door bert.covens »

De gebuisde schreef:Hey, ik ben vandaag gebuisd en volledig onterecht ddor 'de dikke van deur e'. Op mijn blad waar de fouten op staan, staan regelrechte leugens! Het was al duidelijk van seconde 1 dat ze zeer slechtgezind was. Ik dien onmiddelijk klacht ik en doe er alles aan om deze vrouw weg te krijgen. Ik vroeg me alleen af of er al ooit iemand iets bereikt heeft met klacht in te dienen in deurne.

Groetjes
Niets doen, helpt sowieso niet. Indien zou blijken dat er over een welbepaalde examinator opvallend méér klachten zouden binnenkomen dan zijn/haar collega's, dan heeft hij/zij vroeg of laat ook 1 en ander uit te leggen.

Een geschillenprocedure, zou ik echter enkel en alleen aanraden als je met duidelijk gefundeerde argumenten kan aantonen waarom je het niet eens bent met de beslissing die de examinator genomen heeft. Vergeet overigens niet, dat men niet enkel naar jouw argumenten zal luisteren. Ook de betrokken examinator zal uiteraard gehoord worden. Hij/zij krijgt uiteraard ook de kans om de genomen beslissing te motiveren.

Eigenlijk is de éérste (en belangrijkste !) stap, om goed te luisteren naar het betoog van de examinator. Uit enige ervaring, weet ik dat dit betoog heel vaak grotendeels verloren gaat. Hoe goed de examinator ook z'n best doet. En let wel: dat is best begrijpelijk. Ofwel is de ontgoocheling dermate groot, dat de daaropvolgende motivatie nauwelijks doordringt. Ofwel zit de kandidaat zodanig in spanning naar het verlossende antwoord, dat het betoog dat eraan voorafgaat, grotendeels verloren gaat. En da's uiteraard erg jammer. Hier kan een taak weggelegd zijn voor de begeleider. Namelijk goed luisteren naar het betoog van de examinator. Wat vond hij waar verkeerd, en waarom ? Hoe had het wél gemoeten (enz) ?

Pas als je er zeker van bent dat je het betoog goed begrepen hebt, en je meent dat je gefundeerde argumenten tégen dit betoog hebt, zou ik een geschillenprocedure overwegen. Daarom, voor wat het nu nog waard is, zie hierbij de te volgen procedure (die overigens ook uithangt in het examencentrum) :
Goca schreef:Indien er zich problemen zouden voordoen

Indien u klachten hebt, wendt u zich onmiddellijk tot de hoofdexaminator. Dit is de eenvoudigste en snelste methode omdat u zich ter plaatse bevindt en het geschil onmiddellijk kan worden behandeld.

Zo u niet tevreden bent met het gegeven gevolg wendt u zich zonder verwijl tot de directie van de instelling waarvan het examencentrum afhangt (het liefst per telefoon).

Een geschil kan tenslotte ook steeds aanhangig worden gemaakt bij de Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer - "City Atrium" - Vooruitgangstraat 56 - 1210 Brussel.

Bovendien zijn er in elk centrum speciale brievenbussen voorzien waarin u zowel klachten als suggesties kan deponeren. De inhoud van deze brievenbussen wordt regelmatig nagezien om passende regelingen te kunnen treffen.

VERHAALPROCEDURE

Op te merken valt dat u na tweemaal niet slagen voor het praktijkexamen tegen de genomen beslissing in beroep mag gaan door binnen de 15 dagen na het examen een aangetekend verzoekschrift te richten aan de Voorzitter van de "Beroepscommissie", Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer - "City Atrium" - Vooruitgangstraat 56 - 1210 Brussel.

Voor hogervermeld verzoekschrift dient een bedrag van € 12,50 betaald te worden via overschrijving op het rekeningnummer 679-2006010-50 met de vermelding "Beroepscommissie", naam, voornaam en geboortedatum.

Het verzoekschrift moet de naam, voornaam en geboortedatum van de kandidaat vermelden, alsmede het examencentrum waar het examen werd afgenomen en de datum ervan. Het moet door de kandidaat ondertekend worden.

Het verzoekschrift moet met redenen omkleed zijn door feiten die alleen betrekking hebben op de personen en de omstandigheden van plaats, tijd en procedure waaronder het examen werd afgelegd.

Hoe dan ook, succes !
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Klacht indienen al ooit geholpen?

Bericht door de rijprof »

Wat waren de opmerkingen? Wat staat er op jouw blad? Wat is er precies gebeurd?
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie