Parkeren op rijexamen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
LotteV

Parkeren op rijexamen

Bericht door LotteV »

Ik heb gehoord dat je je parkeren mag corrigeren (dus dat je niet telkens opnieuw moet uitrijden, klopt dit?)
Zijn er al mensen die erdoor geraakt zijn terwijl het parkeren toch niet zo goed vlotte? Want daar heb ik zo'n stress voor.

Probleem is dat ik niet zie hoe ik moet corrigeren. Hoe zie je of je goed staat want je moet achter een auto gaan staan waar normaal veel plaats is? Er staat niet direct iemand nog achter?

Moet je kijken naar de R-spiegel om je te situeren. Of hoe doe ik dit het beste? Parkeren zou de kers op de taart moeten zijn en het is balen dat het nog niet zo goed lukt. Volgens mij kan het alleen maar beteren met het juiste inzicht want het kan perfect toch dat je je wat corrigeert ipv opnieuw uit te rijden. Hoop dat ik deze vraag toch eens mag stellen.
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Parkeren op rijexamen

Bericht door Inazuma »

als je in een S-beweging achteruit gereden bent, kan je lichtjes corrigeren bij het weer wat vooruit rijden

maar je kan daar géén mirakels mee doen hé ;-)

je ziet of je goed staat tov de auto voor je, en tov de rand van het trottoir, parkeervak, rand rijbaan, ... oid in je spiegel

wel uitkijken als je je richt op andere auto's : geen garantie dat die goed staan !
naar kijken voor je begint te parkeren !
Plaats reactie