Parkeren corrigeren

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Lottev

Parkeren corrigeren

Bericht door Lottev »

Achterwaarts parkeren moet op het examen gebeuren. Achterkant bank moet gelijk zijn aan het einde van de auto waar je achter moet. Langs rechts is eerst in achterruit naar rechts tot je niet meer kunt, je staat op 45 graden. En je draait eigenlijk zonder pauze en zonder rem direct alles naar links. Maar niet tot je niet meer kunt? Je moet stoppen met draaien tot je in R spiegel ziet of je dicht bij de rand zit of niet?

Zit je te dicht bij de stoep (kijken in R spiegel) in achteruit naar links sturen? Zit je te ver, in achteruit naar rechts sturen.

Parkeer je later links achterwaarts in, is bovenstaande alles vice versa.

Je kunt ook in een parkeervak in de breedte ergens moeten parkeren, hoe zie je dan vanaf in het begin dat je die bewuste parkeerplaats correct inrijdt. (ik ben er slecht in)

Het is een kwestie van aan mijn parkeerinzicht te werken. Dit is nodig. Wat handige tips kan ik zeker gebruiken. Alvast bedankt. Want jullie hebben een mooi forum dat een mooie houvast kan betekenen en ook een duwtje in de rug wanneer dit nodig is. We willen immers niet zomaar autorijden maar goed kunnen autorijden.
Lottev

Re: Parkeren corrigeren

Bericht door Lottev »

Nog een laatste vraagje: als je een stuur draait tot het niet meer kan: is de wielen terug recht zetten dan enkel terugdraaien tot het stuur recht staat? Of is het 2x rond draaien. Ik moet hier duidelijk nog op oefenen maar het moet ook duidelijk in het hoofd zitten. Volgende week ga ik terug rijden. Dus vandaar is een tip altijd welkom.
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Parkeren corrigeren

Bericht door Inazuma »

Lottev schreef:Nog een laatste vraagje: als je een stuur draait tot het niet meer kan: is de wielen terug recht zetten dan enkel terugdraaien tot het stuur recht staat? Of is het 2x rond draaien..
dat zal van tegen de aanslag, ongeveer 1,5 tot 2 keer ronddraaien zijn om je wielen recht te zetten

de wielen rechtzetten, is iets dat je voelt door bij zeer traag vooruit (achteruit) te rijden, te zien / voelen welke richting de auto uit wil

Je stuur IN de auto gaat daarbij 3 of 4 keren "goed" lijken te staan, terwijl de wielen maar 1 keer echt rechtuit staan ...
Lottev

Re: Parkeren corrigeren

Bericht door Lottev »

Als je links moet parkeren en je staat er niet goed in. Moet je in achteruit zetten en alles naar links sturen zodat de achterkant naar links gaat en dan alles naar rechts. En vice versa als je rechts moet parkeren.

Dat is hetgene je toch in het hoofd moet prenten? Als je alles naar L hebt gedraaid is het dan 2 keer draaien tot je stuur recht draait. Want je wil toch op dat punt blijven staan om vanuit die rechtstand alles naar de andere kant te draaien.

Kan iemand dit nog beantwoorden? Als manoeuvres goed zouden beginnen gaan is dat wel een opluchting.
Lottev

Re: Parkeren corrigeren

Bericht door Lottev »

Kan iemand nog iets laten weten betreffende mijn vorige vraag? Ik heb het gevoel dat het parkeerinzicht begint te komen. Ik wil tenslotte enkel maar goed met de auto leren rijden. Heb ik het met voorgaande bij het juiste eind? Wat meer zelfvertrouwen zou me ook deugd doen.
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Parkeren corrigeren

Bericht door Benny Stinkens »

Je moet niet links parkeren. :idea:
Je moet steeds op een examen rechts parkeren niet links.

Op onderstaande link kan je een zeer goede uitleg over parkeren vinden:
http://users.skynet.be/derijprof/Ptips.htm
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Lottev

Re: Parkeren corrigeren

Bericht door Lottev »

Klopt mijn visie want in een éénrichtingsstraat kun je ook links parkeren? (dat wou ik even weten dus op basis van hoe ik in mijn vorige post zei?)

Dat is belangrijk. Het gaat tenslotte bij autorijden om veel meer dan enkel dat examen?
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Parkeren corrigeren

Bericht door Benny Stinkens »

Lottev schreef:Het gaat tenslotte bij autorijden om veel meer dan enkel dat examen?
Daar heb je overschot van gelijk in. 8)
Het beste wat je kan doen is dan ook letterlijk oefenen, oefenen en nog eens oefenen.

Heb je nergens in je buurt een oefenterrein waar je bv, hekkens hebt staan.
want oefenen in de praktijk levert je veel meer op dan het voorgeschreven krijgen op een forum. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie