5 keer mogen parkeren en nog geslaagd

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Visje
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2016, 17:21

5 keer mogen parkeren en nog geslaagd

Bericht door Visje »

Hallo iedereen vandaag heb ik mijn rijbewijs b gehaald in Deurne en heb wel wat stoten uitgehaald en wou mijn ervaring even delen.

Ik kwam aan in het examen centrum en wist van 1 man dat hij het examen zelf niet zo serieus nam het was een man met krullen, vrij onverzorgd. Toen hij mijn naam riep en hij mijn examinator was wist ik niet echt wat ik ervan moest verwachten. Ik had heel veel geoefend in Deurne en had 22 uur gepakt in de rijschool. Ik stapte in een moest helemaal niet veel laten zien ik verband met de banden en de lichten enzo. Ik moest 3 dingen uitleggen en vervolgens reden we verder. Ik moest in Wijnegem rijden vooral op de grote banen wat dus een makkie was. We reden een straat in en had al een stuk of 6 voorangen gegeven, op een gegeven moment zie ik er eentje niet goed hij zat nogal verborgen en heb ik dus zomaar verder gereden waar ik voorang moest geven. De examinator had dit niet eens gezien en was aan het noteren. Vervolgens moest ik keren wat heel vlot verliep. Nog even verder moest ik parkeren: 4 keer heprobeerd en altijd de borduur geraakt. De man bleef vriendelijk en wees me aan nogmaals te proberen en toen was het perfect. Met maar 1 voldoende was ik geslaagd op het examen. Ik was enorm blij omdat ik wist dat vooral de stress ervoor zorgde dat het niet echt vlotte. Wat zijn jullie ervaringen hiermee ?
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: 5 keer mogen parkeren en nog geslaagd

Bericht door Inazuma »

Borduur raken is geen probleem.

Normaal mag je maar 1keer herproberen, er zal iemand een goeie dag gehad hebben ...
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: 5 keer mogen parkeren en nog geslaagd

Bericht door bert.covens »

Inazuma schreef:Normaal mag je maar 1 keer herproberen, er zal iemand een goeie dag gehad hebben ...
Klopt niet helemaal.

1x Herproberen wordt inderdaad niet als fout aangerekend. Maar dat betekent daarom nog hoegenaamd niet, dat een kandidaat die méér dan 1x herprobeert meteen al gebuisd zou zijn. Van zodra een kandidaat meer dan 1x herprobeert, komt hij weliswaar in aanmerking voor een beoordeling voor de desbetreffende rubriek. Maar een examinator kijkt daarbij doorgaans wel vérder dan louter het aantal keer dat iemand herprobeert om uit te maken wélke beoordeling hij hiervoor toekent. (VOORBEHOUD, ONVOLDOENDE of SLECHT).

Het is het totaalplaatje dat telt. Behalve het aantal pogingen, kunnen er nog andere elementen meespelen. Om er voor de vuist weg maar enkele te noemen: Kijkt de kandidaat goed ? Vergeet hij niet om voorrang te geven als hij opnieuw de parkeerplaats uitrijdt ? Hoe stond de kandidaat uiteindelijk opgesteld ? enz.
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Plaats reactie