Vraagjes ivm voorlopig rijbewijs & rijlessen.

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Crazy_boon
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2016, 18:20

Vraagjes ivm voorlopig rijbewijs & rijlessen.

Bericht door Crazy_boon »

Ik ben vrijdag geslaagd voor mijn theorie. Ik heb gekozen voor de 18 maanden voorlopig rijbewijs. Nu lijkt het misschein wel een domme vraag, maar ik heb mijn bundel van binnen en buiten gelezen en als ik het goed begrijp moet ik de formulier dat ik ontvangen heb na mijn theorie examen, pas af moet geven in het gemeentehuis als ik 20u rijlessen gevolgd heb? Dat betekent dat ik pas een 'voorlopig' rijbewijs heb na het voltooien van de 20u (uiteraard als het bewkaamheids attest krijg).

Ook vraag ik mij af(al zal het waarschijnelijk rijschool afhankelijk zijn), worden alle 20u op voorrhand betaald of vragen ze het betaling per les?


Alvast bedankt voor wie antwoordt!
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: Vraagjes ivm voorlopig rijbewijs & rijlessen.

Bericht door Benny Stinkens »

Je kan inderdaad alleen maar je voorlopig rijbewijs (18M) bekomen na het afgeven van je bekwaamheidsattest.
Je kan inderdaad alleen maar een bekwaamheidsattest verkrijgen na het volgen van 20u praktijkles in een erkende rijschool.

En ja het verschilt soms van rijschool tot rijschool wat de betaling van je lessen betreft. :idea:
Het zal zelden zijn dat je alle 20u op voorhand moet geven.

Veel succes :wink:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie