Rijbewijs vervallen, theoretisch rijbewijs noodzakelijk?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Dries1234
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2016, 17:02

Rijbewijs vervallen, theoretisch rijbewijs noodzakelijk?

Bericht door Dries1234 »

Beste,
Op 24/01/2012 heb ik mijn theoretisch rijbewijs gehaald. Dit bleef 3 jaar geldig en is ondertussen vervallen.
Mijn voorlopig rijbewijs is vervallen in april 2015. Ik heb 2x mijn praktijkexamen gedaan in februari/maart 2015 maar dit is 2x mislukt. Ik moet nu dus 6 uur rijlessen volgen en kan daarna opnieuw mijn praktijkexamen proberen.

Moet ik hiervoor mijn theoretisch rijbewijs opnieuw doen? Onderstaand link laat merken dat er een verschil is wanneer het voorlopig rijbewijs verkregen is voor 03/02/2014.
http://www.goca.be/upload/documents_rbp ... _DN_v5.pdf

Ik heb begrepen dat ik wel mijn praktijkexamen kan doen (als ik eerst de 6u rijles neem) zonder dat ik mijn theoretisch of voorlopig rijbewijs heb. Klopt dit?

Alvast bedankt!
GRO
Administrator
Berichten: 12759
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Rijbewijs vervallen, theoretisch rijbewijs noodzakelijk?

Bericht door GRO »

Ik heb begrepen dat ik wel mijn praktijkexamen kan doen (als ik eerst de 6u rijles neem) zonder dat ik mijn theoretisch of voorlopig rijbewijs heb. Klopt dit?
.
Dat begrijp je verkeerd.
Theorie examen afleggen.
Je mag trouwens enkel met een erkende rijschool examen gaan doen, na het volgen van praktijklessen.
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Rijbewijs vervallen, theoretisch rijbewijs noodzakelijk?

Bericht door Inazuma »

Theorie mag max. 3 jaar oud zijn, die zal je vermoedelijk ook opnieuw moeten doen voor je praktijk examen gaat afleggen, best voor je rijlessen gaat volgen (theorie alvast beetje opfrissen kan geen kwaad ...)
Plaats reactie