Achterwaarts parkeren

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
ParkingLot

Achterwaarts parkeren

Bericht door ParkingLot »

Met achterwaarts parkeren heb ik nog moeite. Nochtans in theorie is het simpel. Iets achterwaarts voorbij auto parkeren, een 30-tal cm, dan naar rechts draaien tot je niet meer kunt en dan heel snel naar links draaien tot je niet meer kunt en je staat er in? Hoe zet je de wielen terug recht? Hoe voel je dit? Tips zijn zeker welkom. Het draaien en gas geven beiden altijd traag?

Waar ik aan het rijden ben oefenen is het veel bergaf en bergop. Dus dat maakt het lastiger. Op het examen zullen ze het je ook moeilijk gaan maken. Anders kun je in het dagelijkse leven kijken waar je beter kunt parkeren. Maar op het examen heb je geen keuze. Iemand tips voor bergop, bergaf achterwaarts parkeren? Want dat zal op het examen moeten gebeuren.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Achterwaarts parkeren

Bericht door de rijprof »

Klik eens >>> hier
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
ParkingLot

Re: Achterwaarts parkeren

Bericht door ParkingLot »

Dankjewel voor de link. Moet het echt exact 1m zijn? Mag je hier vanaf afwijken? (gaan ze dat precies zitten bekijken? Een examinator. Instructeur zegt als je rechts moet inparkeren naar rechts sturen tot je niet meer kan. Dan heb je de 45 graden. En dan zonder pauze, zonder remmen altijd direct naar links sturen. Dat sturen en pedalen best traag (zo heb je toch de beste controle?) Dus naar links sturen tot je er in staat. 1 draai terug naar rechts om wielen correct te zetten? Remmen en handrem optrekken. Motor stilleggen.

Wat is nu de moeilijkheid bij bergop/bergaf rechts inparkeren? In feite zou het overal moeten lukken. In theorie is het simpel maar in de praktijk kan het vaak anders zijn. Ik had graag even geweten of ik het hierboven bij het juiste eind heb.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Achterwaarts parkeren

Bericht door de rijprof »

Wat is nu de moeilijkheid bij bergop/bergaf rechts inparkeren?
achterwaarts bergop is iets gemakkelijker omdat je de auto heel traag kunt laten rijden. Bergaf moet je een beetje bijremmen en dan lukt het wel.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
ParkingLot

Re: Achterwaarts parkeren

Bericht door ParkingLot »

Oké, daar ga ik op oefenen. Niet vergeten uiteraard van de wielen terug te zetten. bv links in draaien 1 draai terug rechts en de wielen staan goed. Hier ben ik soms verstrooid in. Het is dat wat het eigenlijk afmaakt. Het zijn de zenuwen. Nog een reactie is welkom. Het parkeren moet echt goed gebeuren.
Plaats reactie