Mag ik mijn praktijkexamen afleggen?

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Frigos
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2016, 17:50

Mag ik mijn praktijkexamen afleggen?

Bericht door Frigos »

Hallo allemaal,

Ik vraag me af of ik mijn praktijkexamen mag afleggen. Ik zal even de context uitleggen, ik heb mijn theorieexamen gedaan in 2012 heb dan 2 jaar daarna 20 uur rijles gevolgd. Vervolgens heb ik teurg anderhalf jaar gewacht. Vandaag de dag is mijn theorie dus vervallen maar mijn rijbewijs dat ik nu heb (m18 zonder begeleider) vervalt pas 9 augustus 2016. Ik moet dus gewoon mijn theorie herdoen en slagen en dan mag ik mijn praktijkexamen afleggen voor 9 augustus, toch, of kan dit zomaar niet? wat moet ik dan juist doen?

Alvast bedankt voor jullie reactie.
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: Mag ik mijn praktijkexamen afleggen?

Bericht door GRO »

Theorie examen afleggen.
Praktijkexamen voor je rijbewijs vervalt.
Frigos
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 mei 2016, 17:50

Re: Mag ik mijn praktijkexamen afleggen?

Bericht door Frigos »

Ok bedankt, ik ben vandaag gaan afleggen en ben geslaagd, Ik moet verder niets gaan afhalen neem ik aan? en wat als mijn rijbewijs vervalt?
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Mag ik mijn praktijkexamen afleggen?

Bericht door Inazuma »

Frigos schreef:Ok bedankt, ik ben vandaag gaan afleggen en ben geslaagd, Ik moet verder niets gaan afhalen neem ik aa
Neen.
Examen gaan doen als je er klaar voor bent - maar hou ruimte voor een 2de poging
n? en wat als mijn rijbewijs vervalt?
Zorg dat dat NIET gebeurt :!:

Voor je huidige voorlopige rijbewijs vervalt, zéker een nieuw (36 maanden, met begeleider) gaan aanvragen bij de gemeente
Je hebt daarvoor ook alle gegevens (ID kaart, rijbewijs) van je begeleider nodig !

Als je voorlopige rijbewijs vervalt, kan je de volgende 3 jaar géén ander meer krijgen onder de huidige wetgeving :!:
Je moet dan verder oefenen en examen doen met de rijschool, of wachten ...
Plaats reactie