parkeren

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
giselle

parkeren

Bericht door giselle »

het parkeren lukt bij mij in de helft van de gevallen van de eerste keer en in de helft niet: dan sta ik te ver van de stoep.
mag ik in deze gevallen bijsturen om dichter te staan, of moet ik dan helemaal terug naar voor om gelijk te staan met de auto voor mij en de hele manoevre opnieuw doen? bedankt!
Inazuma
Berichten: 11332
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: parkeren

Bericht door Inazuma »

Je moet volledig opnieuw beginnen, als je het niet kan goedmaken bij het weer wat naar voor rijden om je op een normale afstand achter de voorligger te zetten (min 1m)
giselle

Re: parkeren

Bericht door giselle »

dank je!
slecht nieuws :(
tips om dit te verhelpen? ik snap niet wat ik mis doe... ik draai in bij 45°, en soms is het perfect en soms niet. ik probeer mijn rechtbuitenspeigee te gebruiken, maar deze is niet verstelbaar, en ik heb er geen perfecht zicht in
GRO
Administrator
Berichten: 12744
Lid geworden op: 26 mar 2005, 00:00

Re: parkeren

Bericht door GRO »

de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: parkeren

Bericht door de rijprof »

giselle schreef:dank je!
slecht nieuws :(
tips om dit te verhelpen? ik snap niet wat ik mis doe... ik draai in bij 45°, en soms is het perfect en soms niet. ik probeer mijn rechtbuitenspeigel te gebruiken, maar deze is niet verstelbaar, en ik heb er geen perfect zicht in
Heel traag rijden helpt om beter in te schatten waar jouw auto zich bevindt t.o.v. de boordsteen zodat je nog een beetje kunt bijsturen indien nodig.
Met de rug uit de rugleuning komen helpt om meer te kunnen zien in de rechterspiegel.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie