Examen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Gast

Examen

Bericht door Gast »

Ik heb twee vraagjes:
ik doe maandag examen, heb een voorlopig rijbewijs 18 maanden met geen enkele begeleider, nu zou ik mijn mama willen meenemen maar die is 2 jaar geleden 2 weken ontzegt van te rijden, maakt dit uit?
en bij het parkeren op het examen: is het erg dat je een beetje scheef staat? nu bedoel ik niet dat je zo: / staat maar gewoon een klein beetje scheef
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: Examen

Bericht door bert.covens »

Gast schreef:Ik heb twee vraagjes:
ik doe maandag examen, heb een voorlopig rijbewijs 18 maanden met geen enkele begeleider, nu zou ik mijn mama willen meenemen maar die is 2 jaar geleden 2 weken ontzegt van te rijden, maakt dit uit ?
Wat bedoel je precies met "ontzegt" ? Een onmiddellijke intrekking opgelopen ? Of een veroordeling door een rechter ?
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
Gast

Re: Examen

Bericht door Gast »

Ik denk door de rechter/politie achteraf, ze had zogezegd vluchtmisdrijf gepleegd nadat ze achteraan tegen een vrachtwagen was gereden (geen schade) maar niemand kwam naar buiten/bij haar.
Inazuma
Berichten: 11359
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: Examen

Bericht door Inazuma »

Indien het een verval van het recht tot sturen was, uitgesproken als straf door de rechter, mag zij geen begeleider zijn.
Dat tot 3 jaar na einde van het verval.

§ 2. De houder van het voorlopig rijbewijs B moet vergezeld zijn van een begeleider die aan de volgende voorwaarden voldoet :

c) hij mag niet vervallen zijn of mag gedurende de laatste drie jaar niet vervallen geweest zijn van het recht om een motorvoertuig te besturen en moet voldaan hebben aan de examens en onderzoeken die eventueel krachtens artikel 38 van de wet van 16 maart 1968 betreffende de politie over het wegverkeer werden opgelegd;
Gast

Re: Examen

Bericht door Gast »

Oke bedankt! En iemand een antwoord op het parkeren?
Wouter
Berichten: 2119
Lid geworden op: 01 okt 2007, 16:45
Locatie: Olen

Re: Examen

Bericht door Wouter »

Van het parkeren dat is een beetje een moeilijke vraag. Je moet "recht" staan. Maar ja, wat is recht... Ze gaan er geen lat naast leggen om dat op de millimeter na te meten. Ik denk dat je dat zelf wel kan zien wanneer een auto in grote lijnen mooi parallel met de kant staat, of wanneer een hoek vooraan iets meer uitsteekt dan achteraan of omgekeerd.
"Chances are if you need both hands to do something, your brain should be in on it too." - Ellen DeGeneres: Here and Now (2003)
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Examen

Bericht door de rijprof »

Wanneer het voorste en achterste rechterwiel op minder dan 30 cm van de boord staat is het voldoende. Tracht om om evenwijdig met de boord te staan en als het kan het voorste rechterwiel dicht bij de boord.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Gast

Re: Examen

Bericht door Gast »

Meestal sta ik met beide wielen op minder dan 30 cm van de boord maar scheelt het mss 5cm tussen beide wielen. Dit is niet 'buisbaar' toch?
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: Examen

Bericht door de rijprof »

geen probleem.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Plaats reactie