2de niet geslaagde examen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
MaartenV
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2016, 11:49

2de niet geslaagde examen

Bericht door MaartenV »

Hallo iedereen

Vandaag net mijn praktijkexamen gaan afleggen. Door een stommiteit niet geslaagd... Spijtig genoeg was die stommiteit wel 1 met grote gevolgen. De examinator vertelde mij dat ik buiten die stommiteit gewoon geslaagd zou zijn en dat ik dus best zo snel mogelijk mijn examen opnieuw moest afleggen.

Hij vertelde dan wel doodleuk dat ik 6 uren rijles moest volgen omdat ik tussen 26/11/2009 en 25/11/2012 al eens een niet geslaagd examen had afgelegd. Dit was in de periode dat ik mijn eerste voorlopig rijbewijs had. Ik Ben uit simpele luiheid niet mijn rijbewijs gaan verlengen of een nieuw aangevraagd op het moment dat de wetgeving veranderde. Dus ik wou een nieuw voorlopig rijbewijs aanvragen en kreeg ik te horen dat ik drie jaar moest wachten of 6 uren rijles volgen en het examen afleggen met de rijschool. Omdat ik op dat moment niet heel lang meer moest wachten en omdat ik met 6 uur niet dacht toe te komen heb ik uiteindelijk gekozen voor de drie jaar. Toen ik hem dat vertelde is hij naar binnen gegaan en vertelde hij mij dat ik dan toch niet de 6uren moest volgen omdat ik die drie jaar heb gewacht. Omdat dit toch wel tegenstrijdig is wil ik toch iets meer zekerheid. Ik wil ook wel bellen naar Goka maar heb een beetje schrik dat ik daar een negatief antwoord ga krijgen en wil sterk in mijn schoenen staan met enkele argumenten.

Voor de duidelijkheid mijn huidig rijbewijs is geldig van 11/12/2015.

Al zeker bedankt voor jullie hulp.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: 2de niet geslaagde examen

Bericht door de rijprof »

Waarom zou je niet bellen met Goca? Dat geeft juist de bevestiging die je nodig hebt. Zij staan niet boven de wet en geven juiste actuele info, omdat ze er dagelijks mee bezig zijn. Normaal begin je, na 3 jaar wachten, terug van nul.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Inazuma
Berichten: 11334
Lid geworden op: 04 mei 2006, 00:00

Re: 2de niet geslaagde examen

Bericht door Inazuma »

MaartenV schreef:Hij vertelde dan wel doodleuk dat ik 6 uren rijles moest volgen omdat ik tussen 26/11/2009 en 25/11/2012 al eens een niet geslaagd examen had afgelegd.

Voor de duidelijkheid mijn huidig rijbewijs is geldig van 11/12/2015.
Je hebt 2 voorlopige rijbewijzen gehad onder verschillende wetgevingen - zelfde , aangepast, koninklijk Besluit, met behoorlijk gewijzigde inhoud.

De gebruikelijke interpretatie is dat dat een "reset" geeft ...
Plaats reactie