kosten rijlessen

Alles i.v.m. praktijkopleiding en examen.
Pollymoose

kosten rijlessen

Bericht door Pollymoose »

Ik leer mijn zoon momenteel rijden met mijn wagen. Ik ben gescheiden en het is de bedoeling dat mijn ex ook bijdraagt aan de kosten van zijn rijopleiding.
Ik zou via een formule willen werken waarbij ik een prijs per km kan berekenen.
Heeft iemand hiermee ervaring? Wat is een correct bedrag?
BertV
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 apr 2016, 12:46

Re: kosten rijlessen

Bericht door BertV »

Je kan rap rekenen op een 50-60 Euro per uur met de wagen van de rijschool. Er zijn ook rijscholen die je eigen auto toelaten, endan zit je rond de €45/u
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: kosten rijlessen

Bericht door Benny Stinkens »

BertV schreef:Je kan rap rekenen op een 50-60 Euro per uur met de wagen van de rijschool. Er zijn ook rijscholen die je eigen auto toelaten, endan zit je rond de €45/u
Rijscholen die je eigen auto toelaten zijn geen echte rijscholen. :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
bert.covens
Berichten: 4191
Lid geworden op: 13 sep 2009, 10:11
Locatie: hemiksem

Re: kosten rijlessen

Bericht door bert.covens »

Pollymoose schreef:Ik leer mijn zoon momenteel rijden met mijn wagen. Ik ben gescheiden en het is de bedoeling dat mijn ex ook bijdraagt aan de kosten van zijn rijopleiding.
Ik zou via een formule willen werken waarbij ik een prijs per km kan berekenen.
Heeft iemand hiermee ervaring? Wat is een correct bedrag?
Ik denk dat een prijs per km bijzonder moeilijk te berekenen zal zijn ....

Als u op dag X uw zoon gaat leren parkeren en op dag Y uw zoon gaat leren zijn voertuig te keren in een smalle straat, gaat u die twee rijlessen ongetwijfeld bijzonder weinig afstand afleggen. Als u daarentegen op dag Z uw zoon wil leren om te rijden op een autosnelweg, gaat u ongetwijfeld een pak méér afstand afleggen .......
Goed autorijden, betekent vooral ook aan anderen denken
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: kosten rijlessen

Bericht door de rijprof »

Er wordt met de rijschool per uur gerekend, niet per kilometer.
Neem de kostprijs van het pakket (aantal lesuren) dat jouw zoon zal nemen en deel door 2.
Prijs per uur is ongeveer 60 à 63 € per uur bij een erkende rijschool.

De momenten dat je met jouw zoon met de privé auto gaat oefenen, kun je misschien per km berekenen omdat je jouw eigen tijd niet aanrekent maar enkel brandstof, vaste kosten en slijtage. Doorgaans wordt in bedrijven ongeveer 0,33 € per kilometer gerekend. Maar ook hier zal je, zoals Bert eerder opmerkte, een groot verschil krijgen als je parkeeroefeningen doet of een heel eind op de snelweg rijdt.
Een gulden middenweg is ook per uur rekenen aan ongeveer 25 € per uur voor het ge(ver-)bruik van de auto.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Django
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 apr 2016, 13:13

Re: kosten rijlessen

Bericht door Django »

Pollymoose schreef:Ik leer mijn zoon momenteel rijden met mijn wagen. Ik ben gescheiden en het is de bedoeling dat mijn ex ook bijdraagt aan de kosten van zijn rijopleiding.
Ik zou via een formule willen werken waarbij ik een prijs per km kan berekenen.
Heeft iemand hiermee ervaring? Wat is een correct bedrag?
Betaalt die ex alimentatie? Zo ja, vrees ik dat je zelfs geen rechter zo zot zal vinden om je zelfgegeven rijlessen er nog eens bovenop te laten aanrekenen. Je kan het altijd proberen, en wanneer je onverhoopt toch mocht slagen, laat dan iets weten zodat talloze gescheiden ouders voortaan het beleg naast het droog brood en water van hun kindjes buiten de alimentatieregeling kunnen gaan factureren.
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: kosten rijlessen

Bericht door de rijprof »

@ Django,
Vind je het niet terecht dat mama die met haar zoon 100 uur rijdt en papa die 0 uur met zijn zoon rijdt een compensatie mag vragen voor de extra kosten?
Vindt je het ook niet terecht dat extra kosten zoals rijlessen, hogere studies, e.d. minstens elk voor de helft mogen worden aangerekend?
Natuurlijk in voorafgaand onderling overleg.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Stefan Peeters
Administrator
Berichten: 4318
Lid geworden op: 16 aug 2007, 11:37
Locatie: Wechelderzande

Re: kosten rijlessen

Bericht door Stefan Peeters »

@ Django: beweert hier iemand dat er een rechter zal moeten gaan beslissen?

Voor zover ik het topic hier goed gelezen heb is de vraag hoe men die kosten kan berekenen.
het is de bedoeling dat mijn ex ook bijdraagt aan de kosten van zijn rijopleiding
Misschien heeft die ex dat zelf wel voorgesteld, maar is het enkel de bedoeling om tot een redelijke verdeling te komen. Misschien ook niet, maar dat is niet de vraag en zeker niet ons probleem.
Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit 8) (J. Cruijff)
BertV
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 apr 2016, 12:46

Re: kosten rijlessen

Bericht door BertV »

Benny Stinkens schreef:
BertV schreef:Je kan rap rekenen op een 50-60 Euro per uur met de wagen van de rijschool. Er zijn ook rijscholen die je eigen auto toelaten, endan zit je rond de €45/u
Rijscholen die je eigen auto toelaten zijn geen echte rijscholen. :idea:
Ik heb nochtans bij een erkende rijschool met mijn eigen auto gereden?

http://rijbegeleiding-geert.be/tarieven.html
de rijprof
Medewerker
Berichten: 8352
Lid geworden op: 01 jul 2008, 00:24
Contacteer:

Re: kosten rijlessen

Bericht door de rijprof »

@ BertV
http://rijbegeleiding-geert.be/tarieven.html schreef:Een overzicht van onze tarieven. Wij geven zowel officiële rijlessen als praktijklessen in vrije begeleiding; met uw eigen wagen of onze leswagen met dubbele bediening.
Hier heb je de keuze met erkende rijschool of met rijbegeleiding. NB: tarieven in Limburg liggen doorgaans wat lager.
http://www.derijprof.be - Zoekend kijken, doet je veiliger en vlotter rijden
Benny Stinkens
Administrator
Berichten: 6824
Lid geworden op: 27 apr 2005, 00:00
Locatie: Dilsen

Re: kosten rijlessen

Bericht door Benny Stinkens »

BertV schreef:
Ik heb nochtans bij een erkende rijschool met mijn eigen auto gereden?

http://rijbegeleiding-geert.be/tarieven.html
Onder de noemer vrije begeleiding en niet onder officiële lessen :idea:
Bezit paardenkrachten onder je motorkap, stop een tijger in je tank, maar wees geen ezel achter het stuur.
Plaats reactie